Thursday, August 26, 2010

MLM – Masuk Lambat, Mampus…

Haha.. Tergelak aku dengar bila abang ipar aku cakap maksud abbreviation for MLM tu.. Tapi, bila fikir-fikir balik, betul jugak, kan?

MLM – Masuk Lambat, Mampus!

Kenapa mampus kalau lambat masuk/join? Kalau dah semua orang join MLM, nak jadi upline, pastu lumba-lumba cari ramai-ramai downline supaya income diri sendiri mahsyuk, macam mana pulak dengan orang bawah yang masuk paling lambat?? Misalnyalah semua orang kat Malaysia ni dah join MLM XXX ni, tinggal kite sorang aje yang belum join.. Siapa pulak yang nak jadi downline kita? Setahu aku MLM ni macam system pyramid.. Yang paling atas will get more income.. So, bila kite yang bawah ni, dah labur duit ribu2, in the end takde orang jadi downline kite, tak ke haru tu? huhu..

Erm, seriously, aku takde minat nak join MLM ni.. Tak terfikir nak jadi kaya raya banyak duit sangat sampai makan tak habis.. hihi.. Cukuplah dengan apa yang ada, aku sudah bersyukur..

Note: Setakat join Tupperware, aku tak kaya wang.. Tapi kaya Tupperware.. hahaha..

7 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

kaya tuperware pon ok gak..
kaya gak tu,ehekz..

Queen said...

ahhahaha..betul tu..baik la meniaga secara halal..

haa...Quiny Bridal akan bergabung dgn Cubic Photo utk buat Hari Raya shoot... siap dengan free makeup...boleh la bergambar nanti..

Promo..promote.......ngeeeee

Qastalani® said...

tupperware standard ape! hebat lah tuh. daripada tipu-ware cap giant / carrefour kan.. senang masuk angin segala kerepek. hangen!

Azrina said...

MLM ada byk sistem...selain piramid, sistem matahari di mana downline dan upline sama2 bekerja untuk tingkatkan rezeki. Sapa yg rajin dia akan dpt lebih rezeki. Mcm saya mmg tak minat MLM tapi Allah dah buka pintu hati joint Shaklee di mana upline kami pendekatannya sgt bagus rajin usaha, solat 5 waktu di jaga, kalau rajin boleh buat tahajud dan dhuha jika nak rezeki lebih bahkan kami downline dpt 2 in 1...keseimbangan dunia dan akhirat dan juga di ajar untuk tidak lupa bayar zakat. Tapi tiap org ada pendpt masing2 kan...*wink*

sayahappyslalu said...

nusha,
ok ke? takde duit, jual koleksi yang ada.. haha..

Queen,
promote hari raya ek? :P

Qast,
haha tipu-ware. Okay gak, buat simpan milo, benda2 yang tak apa masuk angin..

AlongAzrina,
Ye, different people, different preferences.. terpulang masing2.. :)

S.A. Hafidz said...

MLM = Mari Lah Menipu

sayahappyslalu said...

S.A. Hafidz,
hehe.. ada gak yang lurus.. :)