Monday, May 24, 2010

Susu Untuk Ibu Yang Menyusukan Bayi… Bantuan Diperlukan..

As a breastfeeding mom, aku pun kena minum susu jugak.. Macam-macam tips untuk tambahkan susu ibu (you can google it), termasuk minum susu..  Jangan lupa, banyakkan minum air.. Susu kan, air.. Kalau tak cukup minum air, macam mana nak produce air susu.. Tapi, ada jugak ibu2 yang kurang susu badan.. So, aku rasa ini rezeki masing-masing lah.. Alhamdulillah, aku masih breastfeed baby aku.. Baru 3 bulan, masih jauh perjalanan.. Semoga dipermudahkan.. Amin..

Oh, bercerita pasal susu for lactation ni, aku minum Susu Anmum Lacta.. Mula-mula ragu-ragu jugak nak beli.. Sebab takut tak sedap and tak habis minum.. Tanya sample sana-sini, tapi takde.. Aku nak yang chocolate flavour, macam Anmum Materna tu, takde jugak.. Only plain flavour available.. Jadi, main beli ajelah, try and error.. Aku boleh telan.. Rasa macam fresh milk yang biasa tu… Nak chocolate, tambah Milo sendiri.. hehe..

Ni nak mintak tolong dan jasa baik.. :) Ada tak antara korang yang minum Anmum sekarang ke, dulu ke tak kiralah.. Then, simpan the scoop (1 scoop, 2 scoops doesn’t matter).. And, tak nak scoop tu..  Actually, Anmum ada anjurkan Materna™ / Lacta™ Gift Redemption.. Aku ada 3 scoops aje sekarang.. 3 scoops dapat free towel.. Cuma, angan-angan tinggi sikit nak Blood Pressure Monitor tu.. hehe.. Jadi, kat sini kurang lagi 4 scoops.. Ada siapa2 yang murah hati nak bagi tak? Aku perlukan a small part kat hujung scoop tu aje.. Kalau ada, let me know ok.. :P

lacta

If wanted to redeem, you can download the form from their website.

2 comments:

Queen said...

ehehhee..since memang u minum itu susu..just beli jerla lagi 4...ehehhe

sayahappyslalu said...

buat apa banyak2? yang ada skrg pun, kadang2 terlupa minum.. kalau lagi 4 beli, entah bile boleh abis.. pastu, takde peluang la merasa susu lain.. hehe..