Tuesday, December 15, 2009

Rugi Kalau Ke Penang, Tak Pekena Nasi Kandar..

Betul ke? Ini yang diberitahu oleh colleagues aku masa kat Penang hari tu.. Pada aku, tak rugi pun..:P Kawan2 terkejut bila time makan, aku order Maggi Goreng.. Pelik tengok, datang jauh2 ke Penang, Maggi Goreng yang aku cari.. Nasi kandar atau nasi yang berkaler2 dan berempah macam nasi minyak, nasi beriani, nasi tomato etc, memang aku tak minat sangat.. Nasi kerabu is an exception, ye.. :) 

Picture 125

Maggi goreng pun tak abis makan.. tau2 ajelah, kalau mamak yang masak, rasa dia mesti ke”mamak”an sikit.. hehe..

Picture 126 Nasi kandar Pulau Pinang.. Santapan kawan2 ku.. 

Lepas makan, aku order banana pancake with ice-cream, nak hilangkan rasa Maggi kat mulut.. Tau tak apa yang aku dapat?

This!

Picture 127Ini bukan pancake tapi Roti Canai Pisang!! haha.. blur gile masa dapat order tu.. Dah ada depan mata, belasah aje lah.. Conclusion, don’t assume pancakes are all the same everywhere.. hihi…

Picture 110

Sebelum balik KL, sempat kitorang jalan2 kat town.. Singgah sekejap kat Komtar.. Dari dulu sampai sekarang, kalau ke Penang, mesti nama Komtar yang jadi sebutan.. rasanya, tak ada apa yang menarik kat situ.. just Penang trademark lah, kot..

Picture 111Komtar, Penang.. 

Picture 118Tiba masanya kite merasa kelazatan cendol kat Penang ni.. One of my friend brought us there.. dari gambar2 di dinding kedai, menunjukkan cendol kat situ ialah one of the best in Penang.. Pua Chu Kang pun pernah datang minum kat situ..

Picture 119

Rasa cendol itu just nice aje.. Aku suka lagi makan kat Melaka.. kat depan bangunan Stadhuys.. Cendol kat situ memang superb.. ni yang buat teringat dan rasa nak makan ni..

Picture 120Jalan2 lagi cari souvenirs, sotong kering dan jeruk…  

Malam sebelum tu, Ely dan Han Chin bawak aku ke Restoran Jemputree.. Juga bukan restoran nasi kandar yang menjadi igauan sesiapa yang datang Penang ni.. hehe.. 

Picture 081 Nasi Goreng Jemputree.. Sedap betul! Tak cukup aku makan sepinggan.. sebagai tambahan, aku habiskan Mee Hoon Tomyam Ely.. :P Picture 084Dapat jugak makan rojak! Malangnya, tak cukup bahan dalam tu.. Yang ada cuma timun, sengkuang dan nenas.. Aku nak jugak rojak, itu apa yang ada jelah diorang bagi kat aku.. hehe..

Picture 086Me at 6 months of pregnancy..  Muka ceria setelah kekenyangan! :)

1 comment:

Sharinginfoz said...

singgah jap..... bosan2 datang le sini..

http://peribadiz.blogspot.com/2009/12/my-followers-just-above-100.html