Wednesday, December 30, 2009

Good Hotel in Jakarta and Bandung? I Need Your Advise…

* This is sticky post, please scroll for new entry *

Any suggestion, anyone?? I’m looking for hotels with room rate between 350,000Rp to 500,000Rp per night.. Good location, near/within walking distance to halal food restaurants, Factory Outlets and shopping malls.. If you have nice experience staying in any hotels, feel free to share..

Actually, initial plan ialah percutian family ke Jakarta and Bandung pada bulan February 2010 nanti.. Awal2 lagi dah beli tiket Air Asia.. Bile ada promotion, terus beli… Tup2, bile dah beli, a few months later, I found out that I’m pregnant :).. And, will due on March.. Memang confirm aku tak dapat pergi, because by that time I’m already 35 weeks++, which is I don’t mind.. Ada rezeki, boleh pergi lain kali.. Since yang lain2 akan pergi nanti, aku ada tugas untuk arrange accommodation and transportation skali.. Jadi travel agent tak berdaftar sekejap.. hihi.. But, I enjoyed it anyway.. Aku suka buat trip itinerary..

For transportation, aku dah deal dengan bapak tu.. so, tinggal buat confirmation aje nanti.. Yang aku tengah cari2 ialah hotel yang sesuai untuk bermalam di Jakarta dan Bandung. Memang aku banyak search through the internet, read the review, especially in TripAdvisor.. Tapi, sometimes ada rasa ragu2 juga, yang review mostly ialah foreigners... Aku risau pulak silap pilih hotel, takut family aku yang pergi nanti tak selesa.. bilik kecik dan kotor ke, toilet tak semenggah ke, environment not very safe ke.. Yelah yang pergi nanti ialah my PIL, adik ipar, abang ipar dan tunangan, kakak ipar, including baby seorang.. kena consider semuanya.. lainlah kalau aku yang pergi sendiri, main balun aje, macam pergi Surabaya dan Bali dulu.. kalau tak selesa, diri sendiri yang tanggung.. hehe..

So, here, I need your sincere opinion lah.. Please leave your suggestions in the comment box.. This pregnant lady will appreciate it so much :P Thanks in advance..

13 comments:

Sharinginfoz said...

singgah jap...

Boleh buat duit ke ngan Nuffnang?

1st time unique visitors lebih 200

Aidi-Safuan said...

pergi je naik flight.
kot2 nanti terberanak atas flight.dapat naik air asia free seumur hidup.hehe

sayahappyslalu said...

aidi-safuan,
cit.. itu kalau terberanak atas flight.. kalau beranak kat indon, nak bawak balik baby ke sini dah payah.. huhu.. lebih baik jangan menyusahkan orang lain.. :P

eliyana said...

emy, transportation, ko gn khidmat sape???brape ongkos nya neng???

sayahappyslalu said...

pak supir sama dgn dyan pakai.. www.zafiracar.com.. Ongkosnya, aku kena check balik lah, dalam email lama2 aku.. hihi

aTuLaDawiYah said...

nnt atul tny kakak-kakak kat opis yg slalu gi bandung.. mayb diorg ade hotel yang best... :)

mira edora said...

kalu kat bandung, try tanya k yus or k ernie. diorg biasa pi, siap ada no tepon supir utk bwk ke tpt shopping yang best.

:: !zyan :: said...

pi jenguk kat blog aku. Entri terbaru (ceritera 2009) pun ade link. Utk Indo trips =)

sayahappyslalu said...

atul,
ok tanyakan ek.. kalau boleh give info as soon as possible.. nak kena booking early, nanti hotel fully book susah juga..

kak mirah,
nanti saya tanyakan kat kat yus..

izyan,
thanks for the info..

Kujie said...

kat Bandung dulu, kak jie dok kat Topas Galeria Hotel . Hotel berkonsep butik 3 bintang.

kat Jakarta dok Hotel Santika Indonesia.

sayahappyslalu said...

kak jie,
thanks for the information.. nak check rate dia dulu..

Syabilah@Ila@Bella said...

Sape-sape nak guna khidmat transport & supir boleh call @ sms : +6281221401090 (Iwan, Bandung, Indonesia)
or email : setiawantrans@gmail.com
or call @ sms : 017 3029722 (Bella, Cheras, Selangor)

nak minta booking hotel pun boleh, hotel ikut baget, dari yg ada star sampai x de star tapi selesa & bersih.

teshayt said...

v6d08e9s40 d2r88c1m22 n9n65v3b28 u3m30f0m30 d4n12q8y96 h4j83l7z27