Tuesday, December 8, 2009

Salahkah Berseluar Semasa Mengandung?

Erm.. Kerja kat sini, dikelilingi oleh orang yang lebih tua dan boleh dipanggil makcik (almaklumle kilang..), kadang2 menguji ketahanan telingaku.. hehe.. Semenjak kebelakangan ni, rajin pulak diorang menegur aku.. di surau, di kafe atau terserempak di mana2.. kalau bertanyakan tentang baby ke, aku tak la kisah sangat.. Tapi, yang menjadi pertanyaan “Mak Buyung, masih pakai seluar lagi? Kesian baby.. pakailah dress (maxi) bla.. bla.. bla..” Aku hanya mampu tersengih aje.. Ada tu, “Tak ketat ke seluar?”.. Kalau aku jawab, “Ketat kan, sexy…” Boleh tak? hehe.. Mungkin itu yang ada dalam pemikiran diorang bile tengok aku berseluar setiap hari..

Haish, jangan risau, yang aku pakai ialah maternity jeans atau maternity pants.. memanglah nampak fit aje kat kat luar… tapi, kat bahagian perut, loose sangat.. asyik2 aku tarik seluar aku sebab getah selalu nak terlondeh.. haha.. Kerja aku yang melibatkan aku banyak berjalan ke sana-sini, duduk kat tester and PC yang berselirat dengan segala macam cable, membuatkan baju atau kain yang kembang2 tak sesuai, sehinggakan selama aku bekerja, aku tak pernah berbaju kurung ke ofis.. Aku harap mereka memahami la.. Aku selesa dengan apa yang aku pakai..

Note: Kalau pakai “Seluar Bolos”, lagilah jadi issue agaknya.. apa tu Seluar Bolos? kalau tengok gameshow Bolos, “Bersedia atau tidak, bolos saja dinding itu..”, mesti tau seluar apa yang aku maksudkan.. haha.. seluar ketat kaki burung tulah.. :P

11 comments:

anon said...

tak salah...ikutlah keselesaan masing2..sbb kita tahu maternity slack or jeans mmg longgar..n seluar getah even selesa..enjoy your pregnancy period~~

LynnDa @ PeNg said...

hahaha...emy pakai seluar bolos tuh skali emy... and jgn lupa pakai suar katak kt luar...hahaha

~Mommy ZuE~ said...

haha..biase laa kan..ader je yg nk menegur itu ini..kalo kak zue dh ckp dh lg selesa pakai seluar maternity ni..zmn dorg dulu tadek seluar jenis gitu, tu yg dorg ingt awak pakai seluar yg biasa..hehe

Ina said...

rasanya org dulu2 jenis pakai overall or maxi or baju kurunh. diorg xtau la tu kiter skrg dh mcm2 fesyen utk org pregnant hehe

sayahappyslalu said...

atfina,
ye, saya setuju :)

peng,
seluar katak tu, macam mana pulak? ke seluar katok? haha.. macam superman la nanti..

kak zue,
haah, diorang ingat pakai seluar biasa.. tu yang macam terlebih concern baby saya tersepit.. hehe..

dandelion,
betul tu.. kadang2 banyak sangat baju2 and seluar yang comel, tak tau nak beli mana satu.. lagi satu, best pregnant ni.. dapat beli baju baru.. hehe...

sayahappyslalu said...

ina,
dandelion tu, ko ke? hehe.. manalah chek tau.. :P

Ina said...

aah aku la. sbb ko set either choose google account or open id aje. so aku guna google account ajela sng sket tp link ke blog lama ler. sbb kdg2 aku tak sign in pn my wordpress hehe

Kujie said...

ada mcm jenis, yg longgar tu ok. Kak Jie mengandung 18thn dulu pun pakai seluar, tapi seluar khas utk ibu mengandung... kat perut tu berkedut2.

tapi yg selalu nampak skrg jenis fit, sendat . baju singkat pula tu

nampak atas bawah yg juga mengembang...segitiga emas tu pun boleh nampak dgn jelas...

kak jie yg malu sendiri.

sayahappyslalu said...

kak jie,
segitiga emas? hehe.. pakai yang singkat2, rasa tak selesa sangat.. seksi semacam aje..

Unknown said...

my wife, dari 1st pregnancy pakai seluar... actually tak salah, tapi kadang2 mata orang yang memandang tu... macam kita tak pakai seluar plaks... tapi tak kisah, janji selesa...

sayahappyslalu said...

Razali Zain,
betul, janji selesa..