Monday, January 17, 2011

Imaginary Phone…

Seriously, aku tak boleh tahan senyum or sometimes tergelak tengok telatah Haikal.. Each and everyday ada saja benda baru yang dia tunjukkan.. Seronok tengok Haikal semakin bijak.. Tapi, kadang-kadang tak tahan, mengada-ngada bila aku ada..

He know how to put handphone at his ears.. So, kalau bagi handphone, dia letaklah kat telinga dia.. Terbalik ke tak, itu belakang cerita.. haha.. Bila takde handphone, we said “Hello”, dia letak tangan kat telinga pulak.. hehe.. Sambil tu cakap “Aaa.. aaa…” Clever boy..

IMG_0501 “Hello.. hello, kenapa tak dengar?” ":P

IMG_0503 One little businessman is seriously talking on the phone.. which is actually a miniature perfume packet.. hehe..

He loves to play with remote control as well.. Lagi-lagi remote control baru Astro, colour lagi attractive bagi dia.. Pantang nampak, terus nak menuju ke situ tak kira kalau terpaksa panjat badan mama atau kena panjat sofa.. He will try so hard to get it.. Sekali nampak aku sorokkan, terus melalak.. huhu..

Lagi satu, laptop.. Pernah aku cerita dia suka kacau bila aku tengah guna laptop, kan?.. He still is.. Oleh sebab itu, aku belikan dia Vtech Baby’s Laptop so that dia tak kacau lagi.. hehe..

IMG_0202

Tapi, takde maknanya pun.. sekejap aje dia main.. Bila tengok mama khusyuk dengan laptop mama dia pun menyibuk sama.. huhu..

6 comments:

anne said...

remote control tu memang mainan favourite.ank buah anne siap dh pandai tukar channel.tv pn dye pndai tutup...

fizah said...

emi, anak aku pn suka la remote astro tu..nape ntah..mungkin button kaler2 tu lah aku rasa..syok lak dia tekan2 button2 tu..paling best time kita dok syok tgk tv, dia tutup astro tu..sabo je lah..anak aku masih xtumbuh gigi..dh 11 bulan 10 hari..hahaha..haikal dh bertambah comel ada gg tu :0

sayahappyslalu said...

anne,
budak2 mmg suka benda yang banyak button ni.. dia suka tekan2.. haikal pegang remote, sambil tu mata tengok tv.. bila dia tekan, dia tau tv tentu akan tukar channel lain atau tak keluar apa2 langsung.. pastu mulalah "ah.. ah".. macam kagum sangat. hehe.

fizah,
anak ko dah pandai jalan ke belum? haikal malas betul.. orang cakap tumbuh gigi dulu, lambat jalan.. tak tau lah..

fizah said...

wafa xleh jalan lagi, baru dok pegang2 dinding n pagar je..kalo kita pegang tangan dia laju je nk jalan..next month dh nk setahun..xde sign pn utk tumbuh gg, sabo je lah..

anne said...

anak buah anne serentak,tumbuh gigi and jalan.hehehe.sekarang jalan nak laju jek.pastu mabuk,x tentu arah...

sayahappyslalu said...

fizah,
sikit lagi tumbuhlah gigi tu.. wafa nak jalan dulu kot.. hehe..

anne,
tak sabar nak tengok haikal jalan.. confirm bersepah rumah nanti.. huhu