Wednesday, January 5, 2011

Being Late And Clumsy…

Pagi tadi, dah terbangun dah pukul 6.00am bila alarm handphone berbunyi.. Disebabkan Haikal terjaga sikit dan nak menyusu takmau lepas, tertidurlah aku sambil menyusukan dia.. Sedar-sedar dah pukul 6.40am.. Agak lewat sebab sejak pindah ni, aku try nak awal sikit sebab nak hantar Haikal ke babysitter kena naik kereta.. so, bersiap2 dengan secepat mungkin, bukak pintu pagar then masukkan semua barang dalam kereta, lepas tu dukung Haikal, kunci rumah dan terus masuk kereta hantar Haikal..

Dah hantar Haikal, singgah Petronas nearby our house untuk isi petrol.. Lampu indicator dah lip-lap lip-lap sejak dari petang semalam.. Lepas tu, teruskan perjalanan ke office.. Biasalah, kalau keluar dah lewat sikit, kat MRR2 banyak kereta dan stuck kat Pandan Indah sana.. So, mana boleh cilok, kite cilok asalkan sampai ofis on time dan selamat yang paling penting.. hehe..

Sampai-sampai ofis, tengok ramai dah beratur untuk morning call.. Aku terus keluar kereta and you know what I found out? I am wearing sandal a.k.a selipar sejak dari rumah tadi.. haha.. Cuak sekejap, tapi aku teruskan melangkah ke machine punch card.. Aku punch and it shows 8.00am.. Phew, at least I am not late today.. Then, terus aku join perhimpunan, dengan sandal aku.. Selamba ;P Nasib baik sandal elok, kalau aku pakai selipar jepun, kan ke naya? Dalam fikiran dah fikir macam2, mana nak cari kasut ni? Kalau terpaksa balik rumah mak, kenalah pinjam kasut sesiapa… Then, baru teringat ada lagi heels aku kat dalam kereta yang aku nak buang.. Selamat aku hari ni.. huhu..

Hari berjalan lancar seperti biasa.. Dan, tiba masa balik kerja.. Aku turun dari ofis ke machine punch card.. To my surprise, bila aku belek kad aku, takde tercatat masa untuk pagi tadi.. Maksudnya, kad aku kosong.. Nak tau kenapa? Sebab pagi tadi aku punch guna kad yang salah.. Kad bulan December 2010 yang kerani belum collect lagi.. hahaha..

That's about it.. Next time, jangan lambat lagi.. Kalau tak semua jadi kalut, buat sesuatu tanpa check elok2 and I tends to forget things.. Macam makcik.. haha..

Good nite!

No comments: