Monday, January 24, 2011

Baking With New Oven..

Dengan ini, dirasmikan oven baru aku.. hehe.. Actually, my hubby dah try bakar instant pizza sebelum ni.. Nak buat pizza sendiri, masih belum lagi.. Kos mahal (I guess), better beli Domino’s pizza, siap dapat free regular pizza, sebab hari tu tukang hantar pizza tu lambat lagi.. hehe..

I did midnight baking on last Saturday.. Abis Cerekarama baru start mix bahan2 semua.. Kalau ikutkan mata dah mengantuk, rasa malas pun ada.. Tapi, belasah ajelah.. :) Aku buat chocolate cupcake.. First time guna resipi ni, hopefully menjadi dan moistlah hendaknya..

IMG_0626   Inilah dia chocolate cupcakes yang sedang dibakar.. Kena beli loyang yang besar sikit kalau nak masak banyak sekali harung.. Ini masak 6 ketul aje, berapa lama nak abis semua adunan, da? :P

Hasil cupcake aku.. Rasanya not bad at all.. Yang paling penting, suits my taste bud! hehe.. Sebab aku yang akan makan banyak, my hubby tak makan sangat.. Haikal pun suka, tapi aku bagi sikit aje sebab dia batuk..

IMG_0627   Moist Chocolate Cuppies.. Nanti nak buat topping lah kalau rajin.. :P

Maka, dah terbukti oven berfungsi dengan baik.. Yelah, beli baru tapi tak guna lagi, risau jugak oven malfunction ke apa kan.. Next time boleh baking lagi.. My hubby cakap “Sayang takde tempat grill ayam”.. Tapi, to me, tak apa takde tempat grill ayam sebab aku taknak oven aku melekat bau ayam.. hehee…

6 comments:

hamiDahRecKs said...

ko tau..kalu pizza boy deliver lmbt.kita akan dpt kupon or pizza free,,tapi dipotong dari komisyen delivery boy tu..kesiann tauuu...ehehhr

sayahappyslalu said...

recks,
ye ker? hehe.. bukan salah diorang bakar lambat ke pizza tu? huhu.. apapun, aku suka dapat pizza free. hehe..

Wan Amira said...

aaa i still can remember your kitchen's picture, cantiikkkk sangat!!

sayahappyslalu said...

kak mira,
hehe.. thank you!

Unknown said...

woooooooo suda tak virgin la itu oven! kekekeke excited sbb oven baru! me plak tak saba nk beli utk rumah baru! =)

sayahappyslalu said...

kiena,
ye, oven sudah ternoda.. haha.. bau cake takpe, takmau bau ayam.. :P
rumah baru ko kat mana?