Sunday, December 18, 2011

Shoes & Duplo Lego…

Minggu lepas memang mencabar bawak Haikal jalan.. Being an active boy like him, penat sungguh nak kejar.. Sometimes memang dia sengaja tau say bye-bye kat aku then undur ke belakang sikit-sikit then lari sejauh yang boleh.. Tak tahu takut langsung.. Sampaikan aku biar je then ada orang pandang-pandang kat Haikal.. Mestilah diorang fikir, anak siapalah ni sorang-sorang kat situ..huhu..

Hari tu jugak, first time Haikal melalak beria.. Ada je tak kena.. Rupanya anak aku ni lapar.. Bad me, jalan punya jalan, time lunch pun dah skip.. Aku pun lupa bawak bekal biskut untuk dia.. Lepas makan, terus anak aku tidur.. Barulah selesa sikit nak pilih barang.. hehe.. Actually, masa lasak-lasak tu, papa Haikal sempat beli barang dia.. So, masa Haikal dah tidur tu, kitorang sambung jalan-jalan lagi..

Dan, ada sesuatu yang telah memikat pandanganku.. Ayat macam novel tu.. hihi.. Apa benda tu? Ini dia..

IMG_3770 Tinggal sepasang ni yang suit dengan kaki Haikal.. Time dia tengah tidur tu, aku try pakaikan..

Siapa kata untuk boys tak banyak pilihan? Banyak tau, macam-macam design ada, sometimes rambang mata.. :P Aku punyalah selalu cakap sandal aku dah ternganga, kasut dah tak selesa, tup tup kasut untuk anak yang kubeli.. Inilah dinamakan “Anak Didahulukan, Mak Ayah Nanti Dulu”.. haha..

IMG_3768

Pumpkin Patch pun tengah sales sekarang ni.. Tapi tak beli baju-baju Haikal pun sebab nak tunggu pergi Singapore.. Sebab dah plan nanti balik nak singgah Johor Premium Outlet (JPO).. hehe…

IMG_3769 

IMG_3766

One more thing that we bought for Haikal is Duplo Lego.. Huish, barang mainan budak-budak mahal benar sekarang, kan? Disebabkan untuk anak, beli jugaklah.. Aku rasa bagus benda ni untuk perkembangan minda anak-anak.. Dia ralit susun-susun block dan cantum-camtum..

IMG_3771

IMG_3773

IMG_3775

IMG_3777

IMG_3780 Trying his new shoes…

IMG_3781 Macam apek tak? hihi.. Simple aje kasutnya, but I like it so much.. :) Mama suka, mama bayar… huhu..

IMG_3782 Lagi satu, dah beli Angry Bird passport cover untuk passport Haikal.. hihi.. Tengoklah tu, dia buat aksi angry bird kot.. :P

4 comments:

Natascha said...

hi,i'm silent reader..best bace crite haikal nie..btw, i mmg tgh cr kasut mcm haikal nie..xtaw plak ade kt pumpkin nie..anyway,thanx for da info...

sayahappyslalu said...

Natascha,
Yg kat pumpkin patch ni pun dah takde saiz.. Try cari kat outlet lain selain One Utama.. Ada kasut design mcm ni kat polo ralph lauren.. Quite pricey.. Thinking to get it for Haikal for raya nanti.. Hehe

Natascha said...

really,so kne cr kt outlet lain la kot..myb kt MV ader..yup,tau yg polo ade design cmni n a lil bit pricey,tp for me cam no point plak nk bli mhal sgt la..kaki die cpt mbesar plak tu...hihi

sayahappyslalu said...

Natascha,
Yes,try cari.. Betul jugak kaki baby cepat besar.. Tapi kan, cannot resist lah.. Hihi.. Selalu saya beli besar sikit.. At least boleh pakai lama sikit..