Sunday, December 25, 2011

Sepetang Di Pekan Rabu, Alor Star…

Korang pernah ke Pekan Rabu tak? I think last week was the second time I’ve been there.. Masa kecik-kecik dulu, memang tak ingatlah kalau ayah aku pernah bawak kat sini.. Kotak ingatan aku masih simpan kenangan pergi Langkawi aje.. hehehe..

Aku ke Alor Star atas urusan kerja.. Memang kerja aku perlu selalu outstation.. Baru berapa bulan, I felt tired already.. huhu… Lagi-lagi kena drive sendiri, sakit pinggang tak boleh cakaplah! :(

IMG_3852

Back to the story about Pekan Rabu.. Sampai sana tak tahu nak beli apa.. Orang selalu cakap fasal Rojak Mak Bee.. So, my first purchase was Rojak Mak Bee.. 3 bekas RM10.. hehe.. Tapi tahu tak, Rojak Mak Bee pun ada yang imitation tau! haha.. Lawak sungguh aku rasa.. Penjual tu cakap ada beza rasa kuah rojak tu dan harga pun murah sikit.. 4 bekas RM10..

IMG_3853

IMG_3854

IMG_3855 Macam-macam jenis jeruk, kerepek ada.. Aku suka asam jeruk semua but not dare to buy early.. Karang bersemut dalam bilik hotel..

IMG_3856

IMG_3857 Minyak gamat pun ada.. Tak payah pergi Langkawi dah.. hehe..

IMG_3858 Serunding daging pun ada..

IMG_3859 Ikan pekasam.. Aku tak makan.. Bau dia, mak ai! hihi..

IMG_3860

IMG_3861

IMG_3862 Apricot dan kiwi kering..

IMG_3863 Tudung-tudung, telekung, periuk belanga, tikar pun ada kat Pekan Rabu ni.. Aku beli comforter Toto yang biasa mak-mak beli tu.. hehe.. RM43 saje, murah..

And benda lain yang aku beli ialah capal Haikal dan Angry Birds items… hihi.. Entah kenapa aku suka sangat Angry Bird, padahal baru beberapa bulan berkecimpung main game dia.. hehe.. Addictive sungguh!

angry Nasib baik murah, itu yang aku beli..

No comments: