Tuesday, December 6, 2011

Nasi Goreng Ketam, Warung Pak Su, Kuala Juru…

Sebelum keluar makan ni, aku dah makan Subway sandwich.. Still kenyang lagi.. Tapi sebab nama nasi goreng ketam tu buat aku rasa teruja nak cuba..

Masa sampai tu, ramai orang dalam kedai.. We took our seat and placed order.. Belum pun sampai order kitorang, kat depan kedai dia dah gantung tanda “Harap Maaf Sudah Habis”.. Huh, nasib baik ada rezeki kitorang :)

IMG_3711

IMG_3713

Ingatkan dia masak nasi goreng sekali dengan ketam.. Senanglah, aku malas nak kopek… hehe.. I was wrong.. Nasi goreng tu ialah nasi goreng biasa.. Dan ketam tu dia masak asing.. Rasa kuah dia macam sweet sour, more like kuah mee bandung.. I tell you, sangat sedap! Menu lain ialah sotong masak kicap dan sayur.. Untuk makan ketam tu, diorang siap bagi penyepit untuk patahkan kaki ketam.. Takdelah guna lesung batu macam kat rumah.. haha..

IMG_3717

IMG_3715 Oleh kerana kesedapannya, aku makan ketam 3 ketul.. equivalent to 1 and half.. huhu.. Can you imagine how bloated my stomach was? :P Takpelah sekali-sekala.. Balik tu, bersandar kekenyangan tak boleh tidur.. huhu..

IMG_3716

IMG_3718 Licin! :)

IMG_3719 My friends.. Bangga dapat makan ketam.. hehe..

IMG_3720

“Pak Su, nanti kalau saya datang Penang, akan saya singgah kat sini lagi.. :)”

Glamour tau kedai ni, siap masuk surat khabar lagi..

2 comments:

Syima Emi said...

alamat lengkap ada tak kak emi.. mls nak google..hahahaha..

mcm menarik ketam tu hehehehe..

sayahappyslalu said...

syima,
alamat lengkap takdelah.. try guna GPS and type Warung Pak Su tak jumpa ke.. tempat dia kat Kuala Juru.. Atau amik no telefon dalam gambar tu and try call tanya kat mana.. hehe