Sunday, November 8, 2009

Kerana Marahkan Nyamuk, Kelambu Dibakar...

** Ini bukan entry berunsur ke"negeri"an **

Tengok tak perlawanan akhir Piala Malaysia Sabtu lepas?? Aku tak minat bola.. Hanya tertengok match tu di saat2 akhir aje...Pada masa kecederaan, time tu Negeri Sembilan skor 3-0..

Biasalah, dah nama pertandingan ada yang kalah, ada yang menang.. Bila dalam berita siarkan yang penyokong Kelantan bertindak pegi bakar banner, kerusi semua, aku rasa macam orang hilang akallah diorang ni.. Orang lain tengok bola jugak, tapi, bila pasukan yang disokong tu kalah, takde la buat perangai gitu.. kalau rasa2 tak boleh terima kekalahan, tak payahlah datang KL susah2.. tolong mangsa banjir kat Kelantan sana, lagi bagus..

Pagi ni aku baca Utusan Malaysia.. Headline dia "10,000 polis pun tak mampu kawal" serius, aku menyampah ok! Dah macam budaya pulak.. Ingatkan orang pegi Stadium untuk support sukan Malaysia.. Ini tak, silap2 haribulan ada yang tergadai nyawa kat situ.. jadi, baiklah tido kat rumah..

p/s: Nogori Sombilan monang, takdo ko cuti utk orang yang bekorjo kek Nogori Sombilan ni ha? :P

7 comments:

kenwooi said...

yeah.. there's always a winner.. and a loser.. =)

kenwooi.com

shakeymirza said...

saya pun bukan kaki bola sebab kaki bangku..keh3.. tapi layan la sbb nak amik peluang dok sebelah hubby manja2..T_T

menyampah siut tgk penyokong k*..dah la kalah..pastu wat hal plak..macam org xskolah je...

eliyana said...

aku sokong emy...depa tu mmg perok...itu mesti yg tk pernh kuar negeri...dok terperap je then bile kuar...lupe drtn...ingt negeri hang pa ka???aku menyamph sbbnye yg musnah tu stadium bkt jalil...klu stadium negeri diorg..lantak p lah...

Uncle Lee said...

Hi, Wow, N.Sembilan won the cup? What happened to Selangor, Perak?
The last time I saw a Malaysia cup was wayyyyy back in the 70's.
Pity here people only interested in Ice hockey, baseball and basket ball.
Mention badminton, they think something to do with the bed, ha ha.
Have a nice day, Lee.

This is .... said...

kenwooi,
yes.. so, everyone (especially the fanatic fans) should bear this in their mind..don't do something stupid la.. menyusahkan orang lain.. :)

kak shakeymirza,
memang betul.. buat malu je dengan orang negeri lain.. hehe..

cik ely,
hai, marah betul nampak? jangan marah aa.. nanti kena jual.. ;P

Uncle Lee,
Yes, Negeri Sembilan Won..
Badminton should be called "Bed"minton la.. haha..

Johnny Ong said...

they are just pure thugs, not fans, ready to make trouble anytime

This is .... said...

Hi Johny Ong,
what you say might be true..