Wednesday, August 3, 2011

Cookies For Munch..

IMG_2777 Rangup and chocolaty!

Semalam dalam training class, the speaker cakap boleh balik awal.. So, dalam kepala fikir nak buat apa? Nak buat apa? (Nampak sangat tak focus dalam class.. haha) Okay, kite buat chocolate chip cookies! Chocolate chips dah ada dalam fridge.. Singgah beli butter, brown sugar dan lain-lain je masa balik tu..

Balik rumah, terus bukak netbook.. Sambil tengok resipi kat screen, sambil tu sukat-sukat bahan yang nak guna.. Oh ye, kali ni guna resipi lain dari yang selalu aku buat tu.. And aku tak letak kacang atau badam.. Ada guna oatmeal for this recipe.. Lucky ada blender Haikal untuk blend oatmeal.. Kalau guna blender yang selalu aku guna, abislah cookies aku rasa cili.. haha..

These cookies, purposely untuk makan-makan sendiri.. Munch while watching TV.. Kalau akulah, aku suka je orang makan.. Kalau habis tak sempat sampai raya, tak apalah.. Nanti boleh buat lagi…  Nak simpan2 sangat sampai raya nanti bila raya dah habis, kuih aku tak habis-habis.. huhu.. Macam last year, ada je yang terbuang.. Sebab bila dah time raya, mood tu dah lain kan? Macam-macam makan sampai kuih-muih pun tak pandang..

Haikal suka jugak cookies ni, semalam 3 kali mintak kat aku.. Tapi tulah, anak aku ni bila makan dah tinggal sikit dia tinggalkan merata-rata.. Lepas tu mintak lagi.. Dia tak suka bila biskut, cookies yang dia makan tu tinggal separuh.. Let say makan biskut Marie, kalau dah tinggal setengah, dia nak biskut yang bulat balik.. Ayo, membazir!

No comments: