Saturday, February 5, 2011

Baking Mood…

Yeah, my baking mood sudah datang.. hehe.. Start dari buat chocolate cupcake hari tu, then buat lagi next batch pulak.. Tahu ajelah, bila datang mood, semerta datang angin nak beli macam-macam barang untuk baking.. Nak buat cake lah, cheese cake lah, macam-macam.. huhu.. Kat KL ni, cakap aje nak beli apa, semua ada.. Tapi tulah, sediakan aje duitnya.. Kalau boleh petik kat pokok cam daun, kan bagus? haha... Kalau nak beli barang2 buat kuih yang murah, terbayang terus kedai jual barang bakery, Bagus.. Aku kerja kat area Keramat, dekatlah nak ke kedai Bagus di Melawati..

Rambang mata dibuatnya bila masuk kedai.. Macam2 loyang ada.. Fokus, fokus.. hehe.. Aku amik yang mana berkaitan aje… Firstly, cup untuk cupcakes..

IMG_0701Macam-macam loyang.. Aku prefer loyang non-stick.. Sebab loyang biasa dah ada dah.. Guna untuk masak bubur Haikal.. hehe..

IMG_0702

IMG_0700  Alas kek.. murah aje.. Harga dari 30sen ke RM1.00++.. Aku amik satu, konon untuk buat kek nanti.. :)

IMG_0703 Bahan2 untuk kek.. Kalau rasa nak buat cake resipi orang puteh, yang barang2 dia susah nak jumpa, try cari kat sini, mungkin ada… Cheese untuk buat pizza pun ada…

IMG_0704

IMG_0705  Inilah hasil pembelian impulse aku.. huhu..

IMG_0709  Haikal menyelongkar di rumah.. Barang lain aku beli ialah loyang untuk cupcake dan spring form tray.. Spring form tray ni murah jugak RM28 aje untuk 3 buah.. Senanglah kalau nak buat cake, tak melekat dan tak payah susah2 nak keluarkan dari loyang…

Happy Baking!

6 comments:

Anonymous said...

mharapkan aku jue rajin baking di rumah sdiri nanti... hehe.

sayahappyslalu said...

aien,
insyaAllah rajin, bila semua benda baru.. haha

teratak qaseh said...

salam..leh tahu ktmana kedai yg jual alas kek murah2 ni, send email kt teratak_qaseh@yahoo.com. tq

sayahappyslalu said...

teratak qaseh,
saya dah email.. boleh check kat sini: http://www.bagus.com.my/contact.asp

Unknown said...

asa salam..boleh sya tahu kat mane kedai brg2 kek yg murah nie..sila email kat eisya_casper@yahoo.com

Unknown said...

asa salam..boleh sya tahu kat mane kedai brg2 kek yg murah nie..sila email kat eisya_casper@yahoo.com