Tuesday, January 12, 2010

30 Weeks Pregnant.. It’s Time To Wear Your Hubby’s T-Shirt..

Picture 440 My recent photo with little Princess.. Putri Marissa, si budak botak, hihi! Kat mana tu, ada siap hantaran2 bagai? nanti aku cerita..

At 30th weeks of pregnancy..

  • Perut semakin membesar.. Seluar maternity yang saiz S dah jadi agak ketat dan tak selesa dipakai.. Baju seperti blouse still OK.. Still can fit in nicely because it loose.. Tapi, bila pakai t-shirt, you can see my pusat terkeluar obviously.. haha.. So, is it the right time to borrow hubby’s t-shirt? no..no.. I don’t think so.. Husband pun pakai saiz t-shirt sama.. Jadi, tak boleh lah nak pinjam pakai baju dia.. :) Aku rasa nak beli baju baru lagi, tapi, rasa rugi pula.. Lagi 2 bulan aje nak deliver.. So, the best way, kita repeat ajelah baju yang ada tu.. hehe..
  • It’s become normal bila perut asyik mengeras.. Terutama kalau lama sangat duduk, berdiri.. Baby menggeliat ke? hihi.. Nak kurangkan sikit, aku baring.. bagi perut relax..
  • Sakit pinggang semakin menjadi2.. Walau tido katil seempuk mana pun, bile bangun dari berbaring atau tido, mesti sakit.. Kena bangun perlahan2, start dengan mengiring dulu.. Tak boleh terus bangun..
  • Kalau dah duduk, rasa amat berat nak bangun.. plus sakit pinggang lagi..
  • Susah nak tidur.. pusing sana-pusing sini.. Tapi, bila dah start tido, insyaAllah boleh tidur sampai pagi.. Tak adalah aku kerap terbangun in the middle of night..
  • Asal mula berjalan atau berdiri aje, mulalah rasa nak buang air kecil.. huhu.. Baby dah start tekan2 ke bawah kot… Tapi, malam2 aku tak kerap ke toilet.. Maybe sebab kurang minum air..
  • I’m craving for McDonald’s Ice Cream.. Nak makan 5 cones skali.. huhu..

Diam tak diam, dah pun 30 minggu aku pregnant.. Cepatnya masa berlalu.. Tinggal beberapa minggu aje lagi.. Which means, I started to get nervous.. Doakan saya, ye..

11 comments:

ezzati said...

comelnyeee pkai baju cam princess :)

AJ said...

congratz..semoga dapat anak yang comel..pakai baju hubby?hihi...

Ada Apa Dengan Cik Epal

eliyana said...

emy, bile tasya bertng???
aku tau die akn bertng, tp tak ingt bikle..

sayahappyslalu said...

ezzati,
makcik dia comel x? hehe..

Eyriqazz,
thank you.. InsyaAllah..

Ely,
baru tunang 9th Jan..

zack zukhairi said...

congratez! :)
i teka the one yg bakal lahir ni baby boy. :)

Diyana said...

eh.eh.preggy jg ek..samala kite..saye pn tgh mnnggu hr,2nd bb..:).anyway,slamat brkenalan

sayahappyslalu said...

zack zukhairi,
thank you.. betul, insyaAllah, baby boy :)

Diyana Zulkifli,
Tahniah.. Selamat melahirkan..

Wan Amira said...

yang paling tak larat memangggg adalah aktiviti kene pegi bilik air manjang kan, akak sempat tersilap pegi toilet laki kat ofis sebab penat, fikir pun dah layang2

sayahappyslalu said...

kak mira,
haha.. belum pernah lagi saya termasuk toilet laki.. :P

Sherry said...

congrats hehe.. maybe your hubby pants too

sayahappyslalu said...

sherry,
haha..