Thursday, January 21, 2010

Berjalan Pun Semput, Jangan Mimpi Nak Naik Gunung Kinabalu Lagi..

Aku bukak balik Picasa Web Album and tengok2 gambar masa daki Gunung Kinabalu dulu.. It was almost 3 years ago.. Bila ingat balik, rasa tak sangka berjaya naik sampai puncak.. Masa on the way naik, asyik fikir kenapalah aku pilih nak daki gunung untuk percutian tu.. Banyak lagi aktiviti lain boleh buat.. Rasa menyesal, macam nak mati, exhausted gile, demotivated semua ada.. huhu.. Tapi, oleh sebab dah bayar semuanya sendiri, aku teruskan jugak pendakian sampai ke puncak.. Kalau tak, rugi duit aku.. :P

DSCN0195 Yeay! Finally, I managed to reach the Mount Kinabalu highest peak.. Mana pegi ek sijil dia aku simpan? Boleh tulis dalam resume nanti.. haha..

IMG_4152Berlatar-belakangkan South Peak.. Nice view sebab tak berkabus..

Now, at 32 weeks of pregnancy, naik tangga pun semput.. baru 7,8 anak tangga dah rasa stress kat kaki.. Rasa berat betul nak angkat kaki.. Yelah, baby pun dah bertambah beberapa gram.. Terpaksa stop relax sekejap, lepas tu sambung balik perjalanan.. Ini baru naik tangga kat ofis, belum lagi naik tangga Batu Cave.. hehe.. Tu yang tiba2 teringat masa naik Kinabalu dulu.. Tak payahlah ada hati nak naik lagi.. even bila baby dah keluar nanti.. Dah pernah naik skali, cukuplah.. Tak kuaso den nak naik lagi..

Note: To those yang plan nak daki Mount Kinabalu, boleh teruskan niat anda.. It was really good experience and can be something to remember when you get old.. That is what I feel la..

4 comments:

Sharinginfoz said...

tak apa slow2 aja....

Pemimpin or Dipimpin???

Apsal Nama Afiqah Bukan Danish

LynnDa @ PeNg said...

eh bile ko pegi emy??
alaa aku cm teringin nk pg daki jugak..
ko daki tu amik masa brp hari??
susah laa skrg dh abis belajar br nk prgi.. kalau dulu senang nk pg berkumpulan..

LynnDa @ PeNg said...

tp aku pernah daki gunung gak..
tp gunung berembun jer..
tuh pun aku dh penat giler..
kasut mmg bash je sepanjang perjalanan..nama pun gunung berembun kan....
sampai umah keras betis2 aku..mcm batu

sayahappyslalu said...

Sharinginfoz,
ok.. :)

Peng,
Pegi April 2007.. daki dan turun 2 hari 1 malam.. pegi lah, ajak ramai2 kawan2 yang kuat semangat.. definitely lain dari gunung yang mu dah panjat sebelum ni.. ada kat satu tempat tu kalau ikut Mersilau, pokok2 dah kurang, daun2 pelik kaler putih, rasa macam kat dlm Lord Of The Ring..:)
Memang kaki sakit gile.. turun gunung macam ketam.. jalan senget.. haha..