Friday, January 29, 2010

I’m Hotter Than Wasabi..

Haha.. tajuk tak boleh blah..

Lately, aku rasa sangat panas, lebih-lebih lagi kalau kat rumah.. I just can’t stand the hotness.. Memang perempuan mengandung akan rasa panas ke? Aku pernah dengar tentang ni.. Tapi, tak sangka panas macam ni skali.. Waktu malam, time tengok tv, mulalah rebut kipas dengan hubby.. dahlah kipas lama, kepala dia tak boleh pusing2.. Jadi, selalulah mengelat alihkan kipas ke arah diri sendiri.. hihi.. Waktu tidur, kalau boleh, nak tidur dengan kipas yang anginnya tuju direct ke muka.. baru best.. Kalau naik kereta, aircond mesti bukak nombor 2.. pagi-pagi pun sama, aku bukak aircond besar2..

Bila badan rasa panas, tu yang mula teringat aiskrim la, ABC la.. Breakfast pun, belasah aiskrim.. :P Waktu tengahari, lagilah terliur nak makan benda yang sejuk2 macam tu.. Just now, having nice ABC at Penang Street.. Sedap, sampai ke titisan terakhir aku makan..

Aku ada terbaca ni dalam pregnancy.org:

Dear Midwife,
Is it normal that women who are pregnant have a slightly higher body temperature than non pregnant women? I been kinda sick and was worried. I had 98.7 on the thermometer by mouth and I thought that you usually add 1 to it so that would have been 99.7 but wanted to know if this was a normal temperature while pregnant?

Answer:

It is not a dangerously high temperature in any case, so I don't think you have to worry. Do you know what your normal pre-pregnancy temperature was? Some women just run "hotter" than others, and some women are a little warmer in pregnancy, as you suspect.

-- Cynthia, CNM. PhD.

Selain rasa panas, yang lain Alhamdulillah, takde problem.. Harap berterusan sehingga sampai masa melahirkan nanti.. InsyaAllah.. 

6 comments:

Didi Nadhirah said...

pg2 belasah ais krim sejuk tu

Uwa said...

Sumpah.. memang panas!!
kita psg 2 kipas kalau tido..hihih

shakeymirza said...

ooohhh..memang panas la awk..masa kite peknenkan ayel dulu..kipas mmg tala kat muka..siap pasang kipas syiling..kipas bawah...

padahal sebelum peknen saya mmg tak suka kipas..bila hubby pasang saya tutup..dia buka saya tutup..bila saya peknen hubby pulak yg selalu sejuk sbb byk sgt kipas..kdg2 klu xtahan tido berkemban je ..hik3

kumfye said...

happy blogging...have a nice day

www.thefye.com

Miss Q said...

ye ye! panas tahap cipan. memang akan berkemban! kadang-kadang pakai short and sleeveless. Tp pusat terjojol keluar la sebab sleeveless zaman2 kuruss.. tp benarnya pakai baju pun rasa rimas

KEMBAN IS THE BEST!

This is .... said...

Didi Nadhirah,
sedap tau.. hehe..

Uwa,
Aku rasa stress kalau panas sangat..

shakeymirza,
saya pun pasang kipas siling and kipas bawah yang berdiri tu.. tapi, belum sampai tahap berkemban lagi.. hehe..

Qast,
takde kain batiklah nak kemban.. huhuu..