Saturday, January 2, 2010

My Last Wish Of 2009 Has Came True…

Beberapa minit sebelum balik kerja on the 31st Dec 2009, I posted a status on my Facebook Wall..

facebook

Oleh sebab malam sebelumnya, on the 30th Dec, me and my hubby already went out for the Parkson-Bonuslink Member’s Day, aku tak fikir kitorang akan keluar lagi untuk malam tahun baru tu.. And,  went I reach home, I prepare dinner as usual.. Bila encik suami balik, dia tanya nak pegi Metrojaya and tengok wayang tak? Aku pun apalagi.. Nak, nak, nak, bagaikan impian menjadi kenyataan.. hihi… So, my hubby pun terus buka GSC website and he managed to get 2 tickets for Avatar 3D at GSC Midvalley.. yeay! Tapi, masanya ialah 12.45am.. Tunggu ajelah, walaupun lewat sikit..

Ingat pegi Metrojaya nak cari besen mandi untuk baby.. Tapi, takde.. So, kitorang jalan2 ajelah.. And, I took the opportunity to redeem TM voucher for New Zealand Natural ice-cream.. the last day to use it was on 31st Dec 2009.. nasib baik sempat, kedai pun tak tutup lagi..

Picture 260 Suka! Harap dapat makan ice-cream setiap hari.. :P

Lepas tu, rush pegi Toys"Я"Us sebelum tutup.. My husband nak cari satu barang.. Dah besar2 pun nak beli toys.. hehe..

Picture 265

Sementara nak tunggu sampai kul 12.45am tu, kitorang keluar dulu ke Restoran Murni di SS2.. just minum2 aje.. Hubby sibuk main dengan barang yang baru dibeli di Toys"Я"Us tu.. kalau dah main, ralit la jawabnya..

Nearly 12.00am, kitorang ke Midvalley semula… Masuk parking after 12.00am, the parking rate is flat rate RM1.00..Picture 273 Print ticket at the kiosk..

Lama lagi nak tunggu 12.45am, seronok jugak kalau ulang balik kenangan zaman muda2 dulu, kan?? Buang duit sekolah yang mak ayah bagi.. hehe.. Aku temankan husband main racing game, Daytona USA.. Aku duduk sebelah ajelah, tolong tengok.. nak main, takde bakat..

Picture 277

Tiba masanya kita menonton Avatar.. Let’s enjoy the movie..

2avatar_contest_02

Picture 280 Ramai orang menunggu.. tickets all old out.. tu yang aku tertanya2 apa yang best sangat..

From my perspective, the movie was great.. betullah kawan aku cakap, tak dapat beza mana satu yang real, mana satu animation.. Graphic dia memang tip top.. Cuma, masa dia lama sangat lah, nearly 3 hours.. aku hampir2 hanyut dibuai mimpi di sebalik cermin mata retro 3D tu.. Tak berapa selesa utk orang yang bercermin mata.. Husband asyik kejutkan aku aje, bile tengok aku macam nak terlentok2.. Apapun, aku dapat bertahan sampai akhirnya.. Pencapaian yang baik untuk permulaan tahun baru 2010.. hehe.. Thanks abang for the new year treat!

7 comments:

Sharinginfoz said...

happy for u..

Beg Plastik 20 sen

Buat Salah OK ke???

aTuLaDawiYah said...

ohhh.. bestnyee... nk gak tgk Avatar 3D...

sayahappyslalu said...

tengok, jangan tak tengok.. movie tu lain dari yang lain..

AJ said...

Congratz..Apa beza Avatar 3D ngan avatar biasa ya?Avatar mmg best,teringin nak tgk sekali lagi..

Great Teacher Onizuka

sayahappyslalu said...

Hi Eyriqazz,
Saya tak nonton Avatar biasa.. rasanya, beza cuma dari segi grafik.. jalan cerita sama aje.. and one more thing, Avatar 3D takde subtitle..

mira edora said...

makanla aiskrim banyak2 sementara tak bersalin ni. nanti dah bersalin.. lama nak kena pantang ais nieh.. ;-)

sayahappyslalu said...

kak mirah,
memang bila ada peluang je, saya beli aiskrim.. tapi ni, dah selsema, kena sekat la pulak.. argh, teringin nak aiskrim McD yang sundae cone tu.. nak makan 3 skali.. :)