Wednesday, January 27, 2010

Trend Bertindik..

Kalau nak bertindik, biarlah di tempat yang betul.. I can’t imagine macam mana orang boleh tindik kat kening la, kat pusat la, kat lidah la dan tempat2 lain di anggota badan selain di telinga.. rasa macam seksa aje.. Kat telinga pun dah sakit, kat tempat2 tu, lagi la, kan? huhu..

Jangan ingat orang2 muda remaja aje yang ikut trend.. Adik aku yang sorang ni pun nak ikut trend jugak.. Memandangkan ramai kawan-kawan sebaya dia yang dah bertindik, dia pun tak mahu ketinggalan..

Dah lama dah Sofia cakap dia nak tindik telinga.. Aku janji, kalau free, kitorang pegi.. Mula2 pegi kedai emas, sehari sebelum raya.. Selepas dia fikir2 nanti tak boleh makan lauk ayam, sambal kacang sebab takut telinga gatal, tak jadi tindik masa tu.. hehe.. Then, hari Tasha bertunang, Sofia ajak aku lagi.. So, kitorang pegi selepas balik dari hantar rombongan tunang.. Senang, Jusco depan rumah, jalan kaki aje.. pergi tak sampai 30 minit, kitorang dah balik rumah semula.. Bagus betul, buk!

Picture 471 Sesi menanda.. Kang senget, tak comel pulak.. hehe..Sofia asyik cakap “Adik takut.. sakit”… Aku bagitau dia memang la sakit sikit… tapi, kena tahan, kalau tak, sampai bile pun tak bertindik..

Picture 473Tindik dua-dua telinga serentak.. mana tau, kalau tindik sebelah dulu, bile dah sakit, yang sebelah lagi dah tak nak..

Picture 474 “Aduh”.. itu perkataan yang keluar dari mulut adik aku.. Kesian pun ye, jugak..

Picture 475Belanja makan McFlurry Oreo Cornetto bagi lupakan kesakitan kat telinga untuk sementara.. :) Cantik tak subang saya? Colour purple tuuuu…

6 comments:

Aidi-Safuan said...

tindik perot ar.pastu lidah. ade pompuan yang otak da senget sket tindik kat tuuuuut. okay tak? :P

Unknown said...

Saya laki so takleh bertindik ... sakit sangat ke ?

Queen said...

ehehe..saya dulu bertindik, pastu macam mana ntah, tak berapa nak baik, bengkak pastu subang tu termasuk dalam telinga...terpaksa buat minor operation..boleh tak....ekekekkeke

sayahappyslalu said...

aidi-safuan,
haha.. itu takde keje nak buat, namanya..

touyakaruma..
takde lah sakit sangat.. macam kena gigit semut aje.. :P

Queen,
sampai macam tu skali? maybe tak sesuai dengan subang tu kot.. kena pasang yang emas 99.9% ni.. telinga mahal.. hehe..

Kujie said...

zaman kak jie letak benang je...belang tu dilumur dgn kunyit hidup

kemudian baru kak jie tau..kunyit adalah antiseptik semulajadi

sayahappyslalu said...

kak jie,
letak kunyit? petua baru ni...