Wednesday, January 25, 2012

Shopping At Johor Premium Outlet…

Lama dah terperap cerita ke Johor Premium Outlet.. Sometimes rasa nak tulis, tapi takde mood.. huhu..

On the way back dari Johor Bahru ke Kuala Lumpur hari tu, kitorang singgah ke Johor Premium Outlet ni.. Ada yang kata berbaloi, best, ada yang kata tak best.. Kalau saja-saja nak datang sini, memang taklah.. Ini dah alang-alang on the way balik, might as well singgah..

Dalam hati, memang dah ada plan nak beli kasut.. Tahu tak, hari tu pergi Universal Studio aku pakai Nike shoes.. Elok-elok aje balik ke hotel malam tu, kasut aku tu dah ternganga.. Haish, apalah nasib aku ni.. Masuk ni dah 3 kasut/sandal ternganga.. huhu..

IMG_4188 Masa sampai sana, hujan renyai-renyai.. Haikal pun tengah tidur.. Tenang sikit nak tengok-tengok barang.. Cuaca mendung, jadi selesa nak jalan dari satu outlet ke outlet yang lain.. Kalau panas terik, sure berpeluh jugaklah.. Sebab kat sana tu, the building structure is open concept.. Kat luar outlet, berpanaslah jawabnya.. huhu..

IMG_4190

IMG_4195

The first outlet yang kitorang masuk ialah Levi’s.. My hubby nak beli jeans.. So, pilih-pilih dapatlah 2 pasang.. Harga okaylah, tak mahal sangat.. Levi’s 502, 501, tu memang standardlah mahal.. RM200 and above..

DSC_0845

DSC_0846 Anakku yang ketiduran..

DSC_0848

Tak semua outlet yang aku masuk.. Yang mahal-mahal, macam Burberry, Coach memang aku tak masuk pun sebab tahu confirm takkan beli.. haha.. Charles & Keith pun tak masuk, sebab aku tak mahu pisang berbuah dua kali.. Handbag aku jenama tu dah putus.. huhu.. Apalah ganas sangat aku ni.. :P

DSC_0849 In Calvin Klein Outlet..

Pusing-pusing tengok kasut aku, masuk Clarks outlet, ada yang berkenan takde saiz pulak.. Macam-macam design tanya, kebanyakannya takde saiz.. What the fish?!! Masuk Timberland outlet, design untuk perempuan tak cantik.. Kat Sketchers outlet, aku berkenan dengan sandals.. Dah yang lain semua tak ada, aku belilah jugak sandals Sketchers tu.. Seriously, aku dah niat nak beli kasut, bila tak dapat, aku memang bengang tau.. Tu yang mesti beli something jugak.. huhu..

DSC_0851

IMG_4199Yang ni my hubby try seluar kerja dia kat G2000.. Hmmm, dia yang lagi banyak dapat barang dari aku.. huhu.. Takpelah, duit aku tak abis.. hihi..

IMG_4200

IMG_4202 Kemeja-kemeja tak beli sebab dah beli kat Singapore hari tu... Murah sikit yang kat Singapore tu compare dengan harga kat JPO..

IMG_4203 Hubby bought 1 Nike T-shirt here..

IMG_4204

Tahu tak, masuk kat GAP outlet, sangatlah mendukacitakan.. I’m expecting banyaklah collections for kids.. Entah apa-apa entah, macam jual bundle.. Aku tak puas hati langsung.. Satu t-shirt harga RM30.. seluar dalam RM50 camtu.. Aku kira-kira sama aje aku beli time sales kat butik kat KL ni.. Yang sales 30%, then beli 5 pieces dapat additional 20% tu… Kira-kira sama je, sehelai dalam RM30..

IMG_4206

IMG_4207 Kasut pun tak comel.. :(

DSC_0860 Kat Guess Outlet..

DSC_0854

DSC_0855

DSC_0856 Setakat bergambar jelah..

Puas berjalan, then posing-posing before bertolak balik ke KL..

DSC_0858

DSC_0861

DSC_0862

DSC_0863

DSC_0864

DSC_0866

DSC_0867

DSC_0870

DSC_0871

DSC_0876

Overall, kalau saja-saja datang nak shopping kat JPO ni, baiklah lupakan saja.. Shopping kat KL jelah, banyak lagi choices.. Setakat murah sikit2 je, baik tak payah!

You know how much I spent on that day? Only RM150+.. for my sandals, Haikal’s and my T-shirt.. hihi..

And, inilah rupa sandals aku tu.. :)

shoes_ia90402 Macam Fitflop tak? haha.. Fitflop takde heel.. Oleh kerana sayang duit nak beli Fitflop harga RM200++ yang tak boleh bawak ke ofis pun, so belilah yang ini.. hihi..

Makanya, kasut aku still PENDING lagi.. huhu..

Note: Oranges can make Malaysian smiles? Hmm, Interesting!

4 comments:

mamaJong said...

Yup..same thinking,huhu..better gi shopping kl la kot for better choice and reasonable price. JPO ok gak la, tp out of season..especially kids apparel, msuk PONEY mcm msuk kedai bundle,same goes to GAP.. Sowi to say la,mmg sgt2 xberkenan dh dgn JPO ni..
Mybe JPO have to upgrade better if there wont loose their customer more.

sayahappyslalu said...

mamaJong,
saya dah pergi sekali, rasa tak pergi lain kali pun tak apa kot.. huhu.. even baju poney ke miki ke, not that cheap.. kat KL ni pun boleh dapat.. tunggu sales aje..

LynnDa @ PeNg said...

emy lawa sandal.. mmg macam flip flop

sayahappyslalu said...

Peng,
heh. Pencarian kasut aku belum berakhir! huhu