Tuesday, July 12, 2011

My Not So New Pink Watch…

Selepas 2 tahun terperuk dalam laci bilik, baru sekarang jam aku kembali berkhidmat.. Battery kong dan tali jam dah tenat.. Nak tunggu tali baru memang lambat.. Simpan jelah buat pekasam.. Lagipun aku ada jam hantaran kahwin dan satu lagi jam spare Swatch..

Time datang Melaka hari tu tiba-tiba teringat nak tukar tali kat sini.. Manalah tahu murah berbanding KL.. Aku pun tak survey kat KL berapa harganya.. Hari tu tukar tali kat Kong Wah di Mahkota Parade.. Okay harga dia.. Tali kulit and bateri costs me not more than RM100.. Kalau ikutkan hati, aku nak tukar tali stainless steel je, senang confirm boleh pakai sampai tua, tak putus-putus.. heheh.. Tapi, kedai tu takde tali besi..

IMG_2569  Inilah dia my pink Guess watch.. Pink is always my favourite :)Nampak tak ada 2 biji diamond studs dah terkeluar? Later lah, aku pergi baiki, kena pergi Guess service center in KL..

Aku sayang jam ni.. Ada kenangan.. Jam yang aku beli guna bonus pertama masa kerja pertama aku kat Senawang dulu.. Beli di One Utama.. Korang percaya tak kalau nak beli jam atau emas ke, pergi kedai Cina time kedai nak tutup, baru boleh dapat murah? Bagi aku, tips tu memang bagus, and I practiced that kalau nak membeli di kedai Cina.. Harga memang akan dapat baik punya… Tapi, kena bargain lah.. kalau tak tawar-menawar, manalah nak dapat, kan? :) During Mega Sales ni, takde kot nak tambah koleksi jam.. Kita cuci mata je kat shopping complex.. hehe..

4 comments:

Anonymous said...

cantiknya jam tersebut!hehehe

sayahappyslalu said...

thanks.

shakeymirza said...
This comment has been removed by the author.
sayahappyslalu said...

shakeymirza,
saya pun batu dia dah jatuh 3 biji.. actually, boleh pasang balik.. kena pergi hantar kat Guess repair centre.. try google alamat dia.. saya tak berkesempatan lagi nak hantar..