Tuesday, July 26, 2011

Kulit Kayu Manis…

Kalau tak tahu kulit kayu manis, ketuk kepala sendiri… haha.. Yang ini aku tahu, bunga lawang yang aku selalu confuse.. hehe..

800px-YosriKayuManis Ini dia kulit kayu manis ye puan-puan :) – Source Wikipedia..

Saja je nak cerita fasal kulit kayu manis ni.. Kulit kayu manis yang aku guna selama 2 tahun di rumah untuk memasak sebenarnya kulit kayu manis dari hantaran kahwin aku dulu.. Yes, hantaran dari my hubby.. hehe.. Lama giler kan? Nak buang, sayang.. Memang boleh pakai pun untuk masak.. So gunalah kulit kayu manis tu bila masak sup, kari atau kurma.. Tapi bukan masak benda yang sama hari-hari pun..

Yang panjang2 dalam gambar hantaran aku ni semua kulit kayu manis.. Banyak sangat, sampai tak terhabis..

IMG_8285

IMG_8282

IMG_8283

IMG_8284

Up until last week, I decided not to use it anymore.. Sebab dah lama sangat dah, takkan nak pakai sampai anak cucu kot.. haha.. So, after 2 years ++, baru for the first time beli kulit kayu manis kat Carrefour last Friday.. Smile with tongue out

Note: Don't forget to check My Tupperware Sales in Facebook!

2 comments:

siti asiah said...

banyak kegunaan kulit kayu manis nie...;)

sayahappyslalu said...

siti asiah,
selain untuk masak, saya tak guna untuk benda lain.. hehe