Tuesday, May 17, 2011

Junior Masterchef Malaysia…

Sekarang ni, Haikal banyak merengek dan suka menempel kat aku.. Kalau duduk tengok TV dengan dia, janganlah tiba-tiba kita hilang pergi dapur, abis melalak sekuatnya.. Sometimes, dia pegang tangan aku tak pergi mana-mana..

Time memasak pulak, kalau dia tak bergayut dan tarik kaki aku memang tak sah.. Susah betul nak bergerak ke sana ke mari.. Sudahnya, bila dia bukak pintu kitchen cabinet dan keluarkan periuk2 dalam tu dan main senyap2, aku biarkan aje.. Sampai bersepah2 dapur dengan barang2 yang dia selongkar dari drawer kitchen cabinet.. Lantaklah, asalkan anak aku bahagia, aku okay je.. Dah siap memasak, barulah kemas dan kutip balik barang2 semua..  Yelah, nak buat macam mana, kite tak bagi main nanti, dia kacau pulak, lagi lambat kerja memasak aku.. huhu..

Tengoklah tu, ralit main periuk.. Nak jadi tukang masak macam atuk Klebang ke? hehe..

IMG_2106

IMG_2103

IMG_2104

Ini baru main periuk, belum lagi main penyapu dan penyodok.. Gayanya macam nak tolong mama mengemas.. Tapi bukan tolong kemas, pun.. Buat sepah lagi, adalah.. hehe..

IMG_2108

IMG_2109 Bagus anak mama ni, niat baik nak tolong.. Nanti besar tolong selalu, yer.. Smile

No comments: