Sunday, November 28, 2010

Need Recommendations: Hotels In Padang, Indonesia..

Seperti biasa, setiap kali nak pergi trip, kena riki2 hotel yang okay untuk didiami.. Trip ke Bukittinggi pada awal March tahun depan adalah untuk attend kenduri kahwin kawan,Ely, di sana.. Selain tu, sebab nak berjalan2 dan bercuti2 lah, apalagi? hehe.. This will be my 3rd time to Bukittinggi and my family in law akan turut serta sekali, sama macam trip ke Bandung dulu.. Cuma kali ni, jumlah kanak2 dah bertambah.. hehe.. Jadi, adalah menjadi tugasan aku untuk cari2 hotel dan buat itinerary… Aku suka! :)

So, ada suggestion tak tentang hotel kat Padang ni? I’m looking for good hotel dalam range Rp350k to Rp500k per night.. Yang selesa, kalau boleh within walking distance to shopping complex.. haha.. Takde lain, nak shopping aje kejenya.. :P Sejak gempa di Padang pada 2009 dulu, aku dah tak pasti mana satu hotel yang ada lagi.. Sebab ada yang website ada lagi, tapi bila tanya kat travel agent, hotel tu dah ranap masa earthquake tu.. huhu.. Jadi, sesiapa yang ada melawat Padang, Indonesia dalam tahun ni, tentu tau hotel mana yang masih wujud lagi.. Please help to share, if you don’t mind..

Transportation and accommodation, aku dah mintak bantuan makcik Ely untuk book kan.. Nanti, dah new year, just follow up dan buat confirmation untuk booking semua.. Harap semuanya lancar..

Okay ye, kalau siapa2 ada opinion, please give sugggestion.. Thank you!

3 comments:

Kak Mahh said...

Jangan lupa upload gambar ye...bila dah habis trip

sayahappyslalu said...

itu dah semestinya.. hehe

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Kami memberikan pengkhidmatan yang baik dengan penuh rasa kekeluargaan dengan harga tour yang sangat berpatutan di daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia seperti : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.