Tuesday, November 9, 2010

Buta Sayur…

vege_pic06

Gambar: Credit to Syarikat Poh Hup *nama sebenar*

kehkehkeh.. Sebelum aku cerita, biar aku gelak untuk diri sendiri dulu.. hihi..

Alkisahnya begini.. Hari tu, aku beli daun sup untuk letak dalam bubur baby.. Bila dah nak masak bubur tu, baru aku masukkkan daun tu dalam bubur.. Dan, aku terasa lain benar bau bubur yang aku masak kali ni.. Bila dah blend bubur, dengan bau yang lain dari biasa, aku pun try la.. Rasa okay, cuma rasa sup tu kurang.. So, bantai ajelah, dalam fikiran, aku fikir daun sup kali ni lain sikit kot..

Semalam, aku pergi kedai nak beli daun sup lagi.. Kali ni, aku cium dulu bau daun yang aku nak beli.. Hah, memang betul daun sup.. Then, aku try amik daun yang seakan-akan sama dengan daun sup dan try bau jugak.. Sekali sama daa dengan daun yang aku beli sebelum ni.. Rupa-rupanya, aku terbeli daun bawang... huhu.. Nasib baik baby tak apa2 makan bubur berdaun bawang.. Pity me, tak kenal sayur-sayur hijau ni.. Rupa lebih kurang aje.. :P Biasanya, papa Haikal yang beli sayur-sayur dan ikan..

Masa zaman bujang dulu, kalau mak mintak tolong beli sayur kat lori yang datang tiap-tiap pagi kat rumah, aku mintak aje kat orang jual tu amikkan.. Cakaplah, nak sayur bayam, sayur sawi ke, ikan selar ke atau ikan kembong ke, sebab aku tak tau yang mana satu betul.. Karang salah amik, mak bising.. hehe..

*update*: Daun bawang pun salah jugak.. Aku main petik aje.. Rupanya, daun ketumbar.. hehe.. Jadi, daun bawang, camne rupanya? haha..

5 comments:

mira edora said...

daun bawang panjang2 kan? yang rupa sama mcm daun sup tu bukan daun ketumbar ke nama dia?
hehehe.. akak pun baru tau ada daun lain yang sama mcm daun sup. satu orang letak dalam sup, satu lagi letak dalam tom yam..

Queen said...

hihihihihihi....

selalu tertukar daun ketumbar dgn daun sup..memang kene selalu cium bau baru beli.....

Unknown said...

takpa, belajar dari khilaf ^_^

Qastalani® said...

sy penah mtk kakak sy belikan ayam. Dia bawak balik ayam pencen, memang haru sungguh la kitorang makan ayam pencen goreng berempah T_T

sayahappyslalu said...

kak mira,
ye ke? haha, salah lagi, main petik je saya ni...

queen,
tak beli dah kot.. kirim orang belikan.. heheh..

adlina,
ye, learnt from mistake

qast,
saki gigi kekah ayam tua.. haha