Thursday, November 24, 2011

2nd Maternity & Children Expo 2011…

Berlangsung last week kat Midvalley.. 18-20 Nov 2011.. Since aku tak ke mana-mana, aku sempatlah singgah situ time lunch.. Kononnya nak cari baju tidur atau baju basahan Haikal kat situ.. Kot jumpa yang murah-murah macam kat Pureen Warehouse Sales..

IMG_3606 Memang ramai orang wa cakap lu..

IMG_3607 I managed to get the shopping bag.. Dalam tu ada voucher apa entah, aku tak guna pun.. Ada sample ubat gigi kanak2, bolehlah simpan untuk stok Haikal.. hehe..

Bila Haikal dah besar sikit ni, sebenarnya dah tak banyak barang-barang dia aku nak beli if compared masa kecik-kecik dulu.. Sikit2 beli itu, beli ini.. Tu yang niat cari baju-baju dia je..

IMG_3608 Comel basikal2 ni.. Brand tak pernah dengar..

IMG_3609 Ada booth untuk photoshoot baby.. Beria mak ayah agah anak supaya tersenyum lebar dalam gambar.. hehe..

IMG_3610 This one also cute.. Murah berbanding kereta mini MyDear.. Tapi, I am not sure whether this one tahan lasak or not.. huhu..

IMG_3611 Baju2 tido jenis begini memang banyak.. RM35, boleh tahan mahal jugak, kan? Beli baju tidur ni, aku berkira sikit.. Nak pakai tidur, je kan? haha.. Lagipun, aku tak berapa suka baju tangan panjang.. Sekarang ni, setiap malam pakaikan Haikal baju tangan pendek aje.. Bila dia pakai long sleeve, aku yang rasa serabut.. Macam tak selesa je anak aku.. huhu..

IMG_3612 Ni dekat Pureen booth.. Baju sepasang RM15.. Aku tak amik pun sebab beratur panjang sangat.. Not that cheap lagipun.. Kat Parkson, belikan Haikal brand Pigeon, RM18.. Cam tak banyak beza pun..

IMG_3613 Yang paling aku tak berkenan booth Avent ni.. Bagi sales 20% aje, sama macam dalam shopping complex.. Baik tak payah bukak booth.. Aku boleh cari sendiri kat Jusco.. huhu.. Hari tu my hubby belikan botol baru untuk Haikal, Avent Gold kat Parkson.. Dapat 20% jugak.. Aku pun ada dengar sorang akak ni tanya harga kat promoter, then dia cakap “Sama aje..” maksud dia sama aje harga dekat shopping mall..

IMG_3614

IMG_3615 These attracted me.. Tapi Haikal sudah jarang duduk dalam stroller.. So, simpan niat nak beli macam-macam accessories untuk stroller..

IMG_3616 Looking at the price, I got it cheaper outside.. huhu.. So, what is the purpose of this fair? Promote barang? Lantaklah, janji diorang untung.. haha..

Satu booth yang aku rasa best iaitu Mothercare.. Tak pernah sebelum ni aku tengok booth dia kat mana-mana expo.. Memang best sales dia.. Especially botol Tommee Tippee..

IMG_3617 Discounts more than 50% for these tumblers.. RM10 aje, instead of RM28.90.. Tapi apakan daya, queue dia panjang sangat, aku tak sanggup nak tunggu.. huhu..

IMG_3618 50% off for bottle and teat.. Tapi betul ke harga asal ialah RM59.90? Haikal tak guna botol ni, so I am not aware about the price..

Lagi yang best ialah baju-baju dan toys.. Baju memang colourful, aku suka.. Discount up to 50%.. Cuma toys kat Mothercare banyak yang brand ELC jenis kayu.. So, aku tak berapa minat..

IMG_3621

IMG_3622

IMG_3619 MAM booth.. Ramai orang jugak kat sini..

Lagi satu booth yang bagi banyak discount ialah booth jual toys Playgro.. Dia bagi 40% discount.. Haikal dah besar, tak main dah soft toys macam ni..

IMG_3620

Jalan-jalan pusing-pusing, itu tak beli, ini tak beli, jadi apa yang aku beli?

Ini dia… Potty training pant.. haha.. RM8 sehelai..

IMG_3640

Actually hari tu dah beli 2 helai through online, Haikal suka betul pakai.. Tapi aku still pakaikan dengan pampers lagi.. Belum bersedia sepenuhnya nak ajar dia.. hehe.. Yang aku beli kali ni lagi tebal.. Pooh tu.. hihi..

Okaylah, itu aje my review tentang expo ni.. :)

4 comments:

Pinkish Mumma said...

u...i pegi sabtu lepas...mmg harga merapu...TT botol tu harga mane de sampai rm59.90..harga asal rm26++...i rembat botol avent je...tu pon harga mcm biasa je..sbb terpaksa beli..pureen booth pon harga merepek...baik beli kat manjaku...bebetul dia kasi discount...ni dia up harga..bg discount..balik pd harga asal..:(

sayahappyslalu said...

princessofsun,
tak murah pun, kena pandai pilih..huhu.

MamaLuvPink,
ic, tipu aje ye botol tu.. teruklah kalau gitu.. tulah, sometimes malas sesak2 pergi fair ni sebab tak berapa baloi pun.. huhu

pizet said...

ohh nasib x pegi..hihi kalau x penat bersesak dalam ramai2 org..en hubby x berapa nak suka

sayahappyslalu said...

pizet,
my hubby pun tak suka.. hehe