Wednesday, June 20, 2012

Tom Yam, The Laziest Choice…

But my hubby loves it.. Kadang-kadang, dia aje makan sorang.. Aku makan lauk sambal, lebih lauk semalam.. *__*

Kalau takde idea nak masak apa, dan semua bahan-bahan yang diperlukan ada dalam fridge, aku akan masak lauk yang paling senang ni iaitu TOM YAM campur!

Di sini aku taknak share resipi pun, sebab senang sangat, semua masuk je dalam periuk sampai daging empuk, sayur carrot dan bunga kobis lembut.. Letak tom yam paste secukup rasa, then it is ready for dinner..

Yang aku nak ialah korang share kat sini paste tom yam yang tersedap sekali korang pernah rasa..

IMG_1619
Aku guna ni.. Sedap if compared to Perencah Maggi atau Adabi..

My friend ada suggest paste tom yam dari Thailand, depan tu ada muka perempuan.. Tapi, merata aku cari, tak jumpa.. huhu..

What say you? Jenama apa yang paling sedap? Paste apa yang orang guna kat kedai-kedai tomyam seafood tu ye? Please share with me.. Kalau ada gambar lagi bagus.. hehe.. I am a picture person, suka tengok gambar dari explanation.. haha..

5 comments:

LynnDa @ PeNg said...

beb aku agree aku first time masak tomyam pakai pes yg ko suggest ni..
memang sedappp.. kawan aku ade ckp gak yg gambar perempuan tu paling sedap..

sayahappyslalu said...

Peng,
kalau ko jumpa tomyam gambar pompuan tu, ko belikan aku skali.. tp ko jangan confuse, dia ada dua jenis.. satu tomyam paste, satu lagi chilli paste.. jadi jangan salah beli.. hehe

Ida said...

yer. kite pun sama jugak.tak jumpa lagi pes yang super sedap macam kat kedai tomyam tu.nak tanya,takkan la tokey nak bagitau kan. huhu..

Unknown said...

Nanie suka guna paste tomyam yang kaler purple.. lambang dia ada gambar burung merpati putih.. tak ingat (tak penah amik tau pun) nama brand dia.. hehe
tapi hari tu baca kat blog lady of leisure, dia cakap mostly paste tomyam dari thai ni tak halal... wallahualam...

sayahappyslalu said...

Mama Rayyan,
hehe, selalu jugak tertanya2 kat kedai guna paste apa.. huhu..

Nanie Khairani,
okay, nnti nak trylah..

oh fasal tak halal ye, i have no comment.. biasa i beli, i tengok logo halal kat luar botol.. kalau dari thailand, diorang pun ada logo halal dia..