Wednesday, June 6, 2012

New Shoes From Ralph Lauren…

Dah lama mengidam nak beli kasut Ralph Lauren untuk Haikal.. Tapi, harga kat KL ni, amatlah mahal.. Fikir dua, tiga kali tapi tak beli-beli.. Sepatutnya beli aje, dah beli baru fikir.. hehe..

Last month Ralph Lauren US website ada sales.. Actually, selalu je sales website2 macam ni.. Cuma, masa tu sales dia best sikit.. Barang yang ada sales pun ada discount lagi.. Itu yang aku rasa geram aje tak boleh tahan.. :P At first, aku tak tahu yang Ralph Lauren tak accept credit card Malaysia ni.. Ada few countries aje yang dia accept.. So, my order has been cancelled.. Kecewa sungguh, tapi cepat-cepat otak fikir, who can help? Masa dah suntuk, kalau tak, tak dapat extra discount tu.. So, I chose HopShopGo (HSG) to help me to buy my items.. Nantilah, lain entry aku cerita fasal HSG service ni..

Setelah sekian lama menanti, tibalah jua barang-barang aku ni.. 3 items kesemuanya; Sepasang kasut Haikal, sepasang sandal Haikal dan selipar jepun untuk aku..

IMG_1204
Selalu barang aku beli post kat rumah mak.. Dah macam hub penerimaan parcel dah.. hehe.. Aku serious malas nak pergi collect kat post office.. huhu..

IMG_1190
Sukalah tu, dapat kasut baru.. Montauk Sneaker.. Sangat baloi USD26.77.. Kat sini, aku rasa dalam RM219 di Pavilion, takde diskaun..

IMG_1236
Our shoes.. Mama dapat selipar aje, sebab itu aje yang paling murah.. hihi.. Saja je tambah barang, baru berbaloi sikit shipping cost ke Malaysia ni.. Ralph Lauren pun takde ship direct ke Malaysia.. Aku guna HSG jugak untuk hantarkan ke alamat aku di sini..

IMG_1235
Kasut ni, aku beli size 10 sebab tak tahu RL ni macam mana saiz dia.. So, agak-agak je ikut size chart.. Sekali tu, terbesar sikit.. Adoilah, ingat nak pakai untuk raya.. Nampaknya raya Haji baru dapat pakai kot.. hihi.. Itu memberi alasan untuk beli kasut baru lagi.. hihi.. One of my friends cakap, “asyik beli kasut Haikal aje.. Kaki Haikal ada 2 je, mama” kehkeh.. That’s why sometimes I wish I have few children.. Smile with tongue out

IMG_1205 Sandal ni saiz 9.. Kalau beli saiz 9 macam sandal ni, muat2 jelah Haikal pakai.. Tak boleh pakai lama sangat, kan? So, I think I have made the correct decision on the shoe size.. Ingat nak pakaikan Haikal terus sandal ni, tapi papa Haikal cakap pakai untuk raya.. Okay, boss.. :)

7 comments:

cira said...

next time nk join :)

cira said...

shahira :)

G said...

Mcm mn nk guna hsg tuu yer..dkt the children tgh sale..tingin nk beli sandal anak

sayahappyslalu said...

G,
Nak guna HSG, you kena ada paypal account dulu.. then, dalam paypal, u kena link dengan your credit card..

You have to choose option Buy4Me in HSG.. letak link, nama item, saiz. HSG will help to buy for you.

ER said...

Berapa harga shipping untuk 3 barang tu dari HSG? Berapa hari masa untuk shipping?

sayahappyslalu said...

ER,
USD47.. Sekejap je less than 1 week.. Tunggu dari merchant yg lama..

seapo said...

imp source gucci replica my site original site this content best replica bags online