Wednesday, June 6, 2012

Short Trip To Alor Star With My Little Boy For My Best Friend’s Wedding…

Panjang tajuk kali ni.. hehe..

Yes, I was travelling alone with my little hero, Haikal :) At first, rasa cuak jugak, sebab masa pergi kitorang naik bas.. Long journey in the bus, sangatlah berdebar-debar adakah semuanya akan okay.. Haikal behave ke tak? Macam mana kalau aku nak pergi toilet nanti? Macam-macam persoalan.. huhu.. Kenapa naik bas? Sebabnya, aku dah terlupa nak beli ticket flight awal2.. huhu.. Tapi, sebab terlupa ni, Haikal dapat ikut aku.. Plan asalnya, aku nak pergi sorang aje.. Bertolak dari Putrajaya Sentral pada Jumaat malam..

IMG_1283
Dalam bas.. For the first time in his life.. Muka kaget.. hehe..

 

IMG_1287
Curious sangat.. Nak tengok steering besar kat depan.. We were seated right at the back of driver seat..

Dalam bas, Haikal elok aje.. Tak menangis or merengek.. Aku rasa sebab dia excited first time naik bas.. Sometimes dia berdiri menoleh ke belakang tengok orang belakang buat apa.. hehe..

IMG_1290
Thank you to the technology.. Anakku tak bosan.. Smile with tongue out

Kitorang sampai kat Alor Star pukul 5.30am.. Kat sana, kawanku, Dyan dan adik pengantin datang amik kat bas stesen..

Haikal kat mana-mana pun dia okay.. Semua orang dia kawan.. hehe.. Sangat senang.. Aku biar je dia main kat bawah, aku duduk lepak-lepak kat bilik pengantin sambil borak2.. Terasa macam anak dara pulak.. kehkeh..

IMG_1296

IMG_1300 Ernie and Me..

IMG_1304
Haikal suka kawan dengan Kak Emira, anak buah Ernie..

IMG_1302
Haikal and mama..

IMG_1308
Hantaran..

IMG_1314
Tengoklah tu.. Happy sangat main tabur bunga rampai kat diri sendiri.. hehe..

IMG_1307
Tahniah Ernie dan suami.. I am happy for both of you.. Jom kita carikan Dyan calon.. hehe..

IMG_1432

IMG_1321
Susun coklat yang berbentuk kereta.. Haikal makan tak berhenti sampai habis coklat dalam balang.. Sampai satu tahap, dah tak boleh tahan, apalagi, muntahlah anak aku ni.. huhu.. Abis seluar baju semua..

IMG_1324
Sedap.. Jarang dapat makan laksa masa kenduri kahwin.. Time nilah, baru satu suap makan laksa, Haikal dah muntah.. Terbantut selera.. haha.. Nasib baiklah muntah kat luar rumah, kalau tak, naya aku kena bersihkan rumah pengantin.. hihi..

IMG_1327 
Sudah tukar costume..

Petang tu, kitorang keluar pergi Pekan Rabu sekejap.. Saja je jalan-jalan, Dyan nak beli ikan pekasam.. Aku beli asam-asam aje..

IMG_1336
Inilah dia yang di”pau” oleh Haikal.. Turutkan saja.. Janji nak jalan.. Sebelum tu, dia tidur.. Tapi aku umpan dia suruh bangun dan nak beli mainan.. kekeke.. Tak larat nak dukung..

Malam kitorang balik ke KL.. Ni kali ke-2 Haikal naik flight.. Memang tak diam mulut dia asyik sebut “plane, plane”.. Dulu first time, masa pergi Bukittinggi, Haikal kecik lagi..

IMG_1344
Anak manja mama..

IMG_1341

IMG_1357
The first passenger..

IMG_1358
Menjenguk apa tu?

IMG_1366
Dalam flight, lepas je flight berlepas, Haikal dah ketiduran sepanjang perjalanan..

IMG_1369
Tunggu Papa jemput kat KLIA..

Disebabkan Haikal sangat behave, next time boleh ikut mama pergi jalan-jalan lagi.. :)

No comments: