Thursday, October 8, 2009

Suatu Senja Di Seremban...



It happened on the Tuesday..
6.35pm, aku masih menunggu ketibaan Komuter untuk membawaku ke Serdang.. Sepatutnya, hari ini aku carpool dengan my colleague, Serene.. and it was her turn to drive..

Lepas keluar office, we headed to her car.. it is her husband's car, to be exact.. To our surprise, car alarm berbunyi, tapi, tak tahu sebab apa.. She can't unlock the car and can't disable the alarm too.. My friend call husband dia, and tanya mana satu manual key.. tapi, manual key ada kat rumah, ahh sudah.. we can't do anything at that time.. her husband akan datang selamatkan keadaan.. she say sorry to me and ask her friend to send me to KTM.. so that, tak payahlah aku tunggu lama hingga husband dia sampai.. actually, i was in a rush nak balik rumah PIL nak singgah rumah..Tunggu punya tunggu, kul 7.00pm baru KTM mula bergerak.. aku sampai kat rumah kul 8.00pm, dijemput oleh husband.. MIL dah ada kat rumah, dah siap masak nasi pun.. Very tiring day, but I didn't blame my friend.. Yelah, sometimes, manalah kite boleh jangka apa akan jadi.. disebabkan dia rasa bersalah, esoknya, dia drive lagi bawak aku pegi kerja.. very nice of her..

She texted me, saying that she forgot to off the light.. that's why the bateri kaput.. and alarm tu berbunyi setiap masa.. so, siapa yang salah ni? husband yang tak provide manual key atau wife yang terlupa padam lampu dari pagi? renung-renungkan dan selamat beramal.. hehe..

No comments: