Thursday, August 6, 2009

New Hair Cut ala Fasha Sanda?

Aku bawak Sofia pegi gunting rambut last weekend.. Rambut dah panjang, tapi, dia malas nak sikat... Pagi2, time nak pegi sekolah, mulalah bising2 mintak mak aku ikatkan.. kalau tak kena gaya yang dia nak, mulalah panjang je mulut tu.. pastu, hentak2 kaki macam orang kawad.. :P Mak aku cakap, baik gunting pendek, tak payah nak ikat2..

Kat kedai gunting tu, aku belek2 majalah and tanya kat Sofia nak fesyen macam mana.. dia tak nak style dulu tu, yang ala Dora the Explorer tu.. Rambut depan masuk mata.. "sakit mata adik!" So, kali ni, trim sikit jelah yang depan, supaya kemas sikit..

Before:


Rajin adik aku ni, siap bawak kamus pegi gunting rambut.. (doa2kan la.. :))



After:


comel!

On the way balik, aku puji, cakap cantiklah rambut baru ni.. tapi tak terfikir la macam siapa.. then, dia bagitau "macam Fasha Sandha".. hehe.. perasan! aku pun iye kan aje.. rasanya, ada dalam satu cerita tu, rambut Fasha Sandha pendek.. lebih kurang camni la..

Kat rumah, aku pun kecoh2 bagitau Sofia cakap rambut dia macam Fasha Sandha, terus dicubitnya aku.. pecah rahsia lah, kunun! hihi..

Ni gambar2 tengah main scooter baru kaler pink.. dia suruh aku tengok dia main..



No comments: