Monday, June 27, 2011

Masjid Kristal & Pasar Payang….

Tak habis lagi cerita pergi Terengganu hari tu.. hehe.. On the 2nd week, mak dan adik2 aku datang untuk tolong jaga Haikal.. Sekali dengan bercuti sekali lah, kebetulan time tu cuti sekolah…

Kitorang sempat jalan2 ke Masjid Kristal dan Pasar Payang.. Kalau sampai ke Kuala Terengganu, bawak mak, tentulah ke Pasar Payang tempat yang nak dituju.. Ke mana lagi, kan?? Aku aje yang tak kisah sangat.. hehe.. My husband lagilah tak kisah nak pergi situ.. Takut kena pau lah tu.. hihi.. Yelah, sutera kat situ semua mahal2.. Lucky I’m not the type yang pakai baju kurung dan suka membeli kain2 ni.. Kalau raya, beli dah siap aje.. Sonang cerita..

Okay, inilah dia Masjid Kristal yang disebut2 orang tu.. Baru pertama kali aku jejakkan kaki ke sini..

IMG_2387 Masjid Kristal..

IMG_2390

IMG_2392

IMG_2394 

IMG_2393 Posing-posing sekitar Masjid Kristal..

IMG_2395 Haikal sibuk nak jalan sendiri..

Lepas Masjid Kristal, singgah makan di Pantai Batu Buruk.. Makan cucuk-cucuk kat tepi pantai.. Sambil makan, sambil kejar Haikal.. huhu.. Very tiring.. Tapi, bila bawak tepi pantai, taknak pulak dia jalan.. Sebab gelikan pasir pantai.. Jadi, berdukung ajelah jawabnya..

IMG_2400

IMG_2402

IMG_2404  Muka geli tak nak pijak pasir pantai.. Kesian time ni, muka banyak kena gigit nyamuk.. Berbintat-bintat..

Hari dah petang, tengok jam, sempat lagi ke Pasar Payang.. Pasar Payang tutup pukul 6.00pm.. So, dapatlah singgah kejap jalan2 tengok apa yang patut.. Aku beli keropok je.. Mak akulah yang shopping.. Hambik ko, sekali dua biji toto Narita mak aku beli.. Memang tak muat kereta nak bawak balik.. Masa balik, adik2 aku naik bas, so angkut toto tu naik bas skali.. Kalau tak, memang boot kereta tak boleh tutup, kot.. hehe..

IMG_2405

IMG_2406 Banyak sutera2 yang cantik.. Tapi, sangat mahal.. Kalau tak over RM200, tak sah!

The next day, tengahari kitorang keluar lagi.. Pergi makan kat Giant and then singgah Pesta Buku Kuala Terengganu.. Dapatlah mak aku beli novel.. Duduk hotel lama2, takde buat apa2, novellah pengisi masa lapang..

IMG_2428

IMG_2430

Lepas tu, pergi Pasar Payang lagi.. This time kira last shopping lah, sebab hari lain aku dah kerja.. Tak sempat dah nak bawak.. Pergi Pasar Payang ni, kerja aku mengejar Haikal je.. huhu.. Nasib baik adik2 aku ada.. Bila aku beli barang tu, dioranglah tengokkan.. Kalau tak, memang tak terkejar.. Haikal asyik nak keluar dari kedai dan berjalan menuju tangga.. Apa entah yang dia cari? huhu..

IMG_2421

IMG_2422

IMG_2423 Tolong duduk diam2 ye.. huhu.. Tak sampai seminit pun dia duduk, dah berjalan2 balik..

IMG_2424

Balik tu semua orang flat.. Penat.. And Haikal pun tidur lama.. Tengoklah tu, tidur dengan jam tangan aku kat siku.. haha.. Sebelum tidur main jam aku, mintak pakaikan kat tangan dia.. Sekali sampai tidur pun pakai jam tu.. hehe..

IMG_2432 Tired and flat boy!

2 comments:

Fatimah said...

Lutut haikal mantain..Umar nyer lutut dah gelap sebab duk merangkak..camne nak kasi lutut kurang gelap ye..

sayahappyslalu said...

Fatimah,
tak pernah pun terfikir fasal lutut gelap sebab merangkak.. maybe kena pakaikan dia seluar yang 3 suku tu, so that cover lutut dia waktu merangkak tu.. sapukan lotion, berkesan tak?