Wednesday, September 16, 2009

Plusmiles and Toll Rebate!



Sejak aku drive ulang alik dari Balakong ke Senawang ni, aku adalah pengguna setia SmartTAG and Plusmiles Touch and Go.. Kalau takde benda ni, memang lambat la aku sampai ofis atau sampai kat rumah..

Apa yang bestnya bile guna Plusmiles ni, more than RM200 transaction with Plus Highway, I will get 5% rebate.. So, dah cukup genap RM10, RM20 etc boleh la redeem kat TnG counter yang ada.. 5% macam sikit je kan, tapi, boleh la daripada takde.. :) This morning, I redeemed RM30.. ok la tu, toll utk 2 hari setengah, siapa nak bagi free2.. hihi..

Lagi satu, ada dengar tak dalam berita kalau guna TnG more than 80 transactions in a month akan dapat 20% rebate? Actually, dah start dari 1st September hari tu.. aku tak tau, ingatkan start October ni.. Tapi, bile fikir2 balik, aku ulang alik hari2 pun, mana sampai 80 kali guna TnG tu... takde kuaso den kalau nak keluar masuk tol, semata2 nak dapat diskaun.. buang maso ajo.. So, macam tak berapa relevan la untuk aku.. maybe utk orang KL yang slalu lalu byk toll tu, ok la kot sbb tak kisah tol apa, janji guna TnG... naik LRT pun, dikira jugak, aku rasa..

ok la, nak balik dah.. Selamat Berbuka..

p/s: Plusmiles tu ada annual fee, tak silap aku RM12 per year..

2 comments:

Unknown said...

sekarang ni yuran tahunan telah dimansuhkan,selamat menggunnakan plusmiles

sayahappyslalu said...

dah mansuh? good, tak payah saya renew lagi.:)