Tuesday, July 30, 2013

Grown Up Boy…

Sudah nak masuk 3 tahun setengah Haikal ni.. The most favourite question yg aku selalu dapat “Bila Haikal nak ada adik?”.. But, the answer is not in my hand.. Kalau boleh, esok jugak nak ada baby baru.. hehe..

Lama tak cerita fasal anak bujangku :)

IMG_1284
Tunjuk gigi yang malas gosok.. Dia cakap, nanti muntah.. Banyak betul alasan sekarang ni.. hehe

IMG_1293
At Petronas Solaris Serdang.. Tak sabar nak tunggu aku amik duit di ATM, dia nak pergi bayar sendiri.. Orang kat kaunter dah tersenyum-senyum sambil cari mana mak budak ni.. :P

Percakapan - At this age, Haikal still lagi pelat sikit-sikit.. Tapi bila dia cakap tu, dia cakap penuh 1 ayat, tapi masih pelat here and there.. Paham-paham sendiri. Kalau tak faham, aku cakap “okay.. okay.. iye” padahal tak faham apa dia cakap.. haha.. Kalau cakap tak faham nanti, dia marah.. Dan dia masih panggil kitorang “Amma, Appa”.. haha apa-apa jelah, janji maksud sampai…

Potty Train – baru mula 2 kali.. haha.. Bila teringat dan rajin nak layan, baru buat.. Dua-dua pun dalam 2 jam aje.. He was doing good.. Asyik-asyik aku tanya, “Haikal nak kencing tak?”.. Selang 30 minit, tanya lagi dan suruh pergi buang air kat bilik air.. Buang air besar je tak pernah lagi.. I am a little bit nervous.. haha.. Takpe nnti kite belajar lagi..

Loves – to watch Youtube.. Hari-hari nak tengok “Eggs Car”.. You try to search Eggs Car kat Youtube seach bar tu, tengok apa yang keluar.. Benda tulah yang dia tengok hari-hari tanpa rasa jemu.. Kadang-kadang, aku tipu.. Disable internet, pastu try search tak dapat.. So aku cakaplah, komputer rosak.. huhu.. Then dia nak tengok kat handphone pulak.. *____* anak-anak zaman sekarang, memang pandai fikir jalan penyelesaian…

iPad – iPad aku dah macam tak wujud dah.. bayar bill internet buta-buta je, tapi iPad dah kena sorok.. Sebabnya bila main iPad, dia lagi banyak melalak dari duduk senyap-senyap.. huhu.. Nak tidur pun payah.. Nak main iPad je.. Kesudahannya, baguslah disorok..

Belajar – Selalu mengelat.. Belajar sikit je “MA.. MI.. MU” lepas tu terus tak nak.. Colouring dia suka, tapi lepas tu, aku pulak kena colour.. By 4 years, I think sudah tiba masa untuk hantar dia ke sekolah/playschool.. Maybe boleh belajar lagi banyak kat sana termasuk belajar mengaji..

Al-Fatihah – Dah pandai dah ikut kite baca.. Pelat, sudah semestinya.. hehe.. Setiap kali lepas solat, dia suka duduk atas riba, tadah tangan dan baca al-Fatihah.. Abis baca Amin tu, terus bangun, sambung main..

Itu je dulu. Dah 4.30pm, nak balik dah.. hehe.

No comments: