Thursday, February 12, 2009

Aiskrim Malaysia or Aiskrim Batang??


Mana satu yang betul ni? Korang panggil apa? hehe..

Kul 10.00pm tadi, pegi ofis jap, ada hal sikit.. Aku mintak Kak Izan teman.. Dah balik tu, aku tanya dia: "Akak ada aiskrim lagi x?" Sebab hari tu, datang rumah dia ada makan aiskrim ni.. Sedap dan lembut!.. Aku cakap, aku nak.. Tak malu betul.. hehe.. So, masa hantar dia balik, dia bagi la aiskrim 2 batang.. Yum-yum.. 

Teringat masa kecik2, kitorang (adik-beradik) panggil Aiskrim Batang.. Don't get me wrong, ok.. hehe..  Sekarang ni, dengar semua orang panggil Aiskrim Malaysia, so, aku pun dah tak guna dah term zaman kanak2 tu lagi.. Nanti orang cakap, sensored! :P

Nanti nak buatla aiskrim macam tu.. Letak yogurt drink, susu and cocktail.. Aku ada buat aiskrim milo, tapi, kesudahannya beku macam tu aje dalam peti ais.. Tunggu waktu utk dimasukkan dalam tong aje.. cet.. 

2 comments:

Qastalani® said...

ini aiskrim Malaysia!!! alamak.. mcm best aje! Kalo ada bijik asam lagi best! Nnt nak beli bahan and buat lah!

But you know what, kalau guna plastik besar (mcm plastik sup ke..) lagi puas hati makan aiskrim!buat la dlm saiz 1/4 plastik aje! nak dekat stengah jam nyot2 baru abis.. Btol2 puas hati!

sayahappyslalu said...

haha.. itu ais kepal namanya.. buat besar2, then kepal2 besar penumbuk.. hihi