Tuesday, September 9, 2008

Chocolate Muffins..

Sejak dari semalam rasa nak makan something chocolatey.. erm.. teringat2 je time puasa2 camni... hehe.. so, hari ni, tiba2 terajin pulak aku buat muffin coklat.. Resipi sebenar ialah kek coklat kukus.. tapi, aku modified sikit.. boring letak dlm loyang besar2, aku letak la dalam cup2.. siap beli loyang baru petang tadi utk letak muffin cup tu.. :P and dalam muffin, aku letak semisweet hersey's chocolate chip dalam muffin tu.. sedap2.. aku makan, aku la yang kena puji sendiri.. haha.. nak bawak gi office, skrg bulan puasa.. aku makan sendiri la nampaknya..lagipun, 9 biji je yang dapat sebab aku buat 1/4 dari adunan..

Dah lama aku tak buat kek.. rasa tertekan sangat bila tikus masuk and tebuk suma plastik gula and tepung aku.. last2 aku buang semuanya.. malas nak masak lagi.. tapi, hari ni, mood tu datang balik.. hehe.. Harap2 barang2 yang ada ni, aku dapat guna sampai habis.. Cara nak elak barang rosak, aku gantung kat basikal exercise aku tu.. haha.. jadi tempat gantung barang sudahnya..


Kacau, jangan tak kacau..


Tabur chocolate chip..


2 aje yang ada topping.. Frosting sponsored by Hersey's.. hehe.. Manis bangat..


Inilah hasilnya.. mana coklat chipnya? semua dah tenggelam dalam muffin.. tapi, still very melty... sehingga menjilat jari.. hehe.. alamat g*muk la aku.. huhu.. :P

p/s: Konon nak buat kuih apam.. tapi, bile tgk resipi, leceh la pulak.. lain kali la.. :)

No comments: