Monday, September 22, 2008

Apam...

Kononnya Sabtu nak buat kuih apam... Tapi, x sempat.. So, aku try buat Ahad tu... Before that, terpaksa meredah hujan lebat pegi ke Giant dgn Hanim, semata2 nak cari bekas utk sukatan dalam ounce.. Skali, aku terjumpa cup2 plastik utk agar-agar, terus aku beli 2 set.. dapat 20 biji.. tamak tu.. hehe.. Boleh buat apam guna bekas tu..

Resipi apam ni, aku dpt from the net.. tapi, dia tak guna tepung beras macam apam kuih melayu tu.. oleh sebab resipi dia mudah, aku pun rasa nak cuba lah buat.. nak tau apa lah rasa dia bile dah siap... satu adunan yang aku kacau, dapat 8 biji comel2 macam gambar kat bawah ni.. Kat atas apam tu, aku tabur je dgn pewarna.. berterabur kaler dia, takde seni langsung! Haha... Erm, bercerita tentang hasilnya, taklah begitu memberangsangkan.. sebabnya, apam aku tak gebu, tapi tepu dgn air.. hehe.. aku tak tutup loyang guna towel or aluminium foil.. Jadi air banyak masuk dlm apam tu.. Rasanya kire ok la, macam rasa muffin je.. Next time la cuba buat apam guna original recipe dgn tepung beras.. Kalau rajin, aku google la resipi tu nnti..




Apam simple..

Tak cukup dgn apam, aku teringin bangat nak makan sagu.. sagu makan dgn gula melaka dan susu cair.. lepas tu, letak ais dalam dia.. yum2, sampai skrang aku teringat lagi ni.. Balik KL, aku nak buat lagi la.. Ada lagi sagu lebih hari tu...




Sagu...

1 comment:

eliyana said...

wow...good improvemnet emy...wat kueh2 tradisional...hehehe