Tuesday, June 4, 2013

I Am In Love With Daiso…

Jangan surprise, baru tahun ni aku berkenalan dengan Daiso.. huhu.. Terlambat keretapi.. Biasa dengar cerita orang aje.. Sehinggalah aku sendiri jejak kaki dalam tu.. hehe..

IMG_9050

Bila masuk dan tak plan beli apa-apa, memang sangat membahayakan.. Kadang-kadang benda tak perlu pun.. Tapi sebab benda cute and comel, aku beli.. Smile with tongue out

IMG_9053
Ni bekas-bekas yang aku gunakan untuk arrange baju-baju Haikal… Pernah aku ceritakan dalam entry sebelum ni..

IMG_0390
Kat dalam drawer kitchen cabinets pun aku ada beli bekas-bekas untuk simpan sudu garfu semua.. Barulah keadaan tersusun.. Kalau tak, memang serabut nak cari barang dalam tu… Bila dah jadi macam tu, baru realize “oh aku sepatutnya buat partition etc for the drawers, wardrobe bla bla bla”.. Nantilah rumah baru nanti boleh buat..

IMG_0179
Barang-barang beli kat Daiso di Penang.. Jauh giler cari Daiso hehe.. Bila bosan-bosan, keluarlah sorang-sorang cari barang.. Murah kan, headphone RM5.. I still use it till now..

IMG_0183
Ni travel kits.. Comel, senang bawak everytime aku travel.. Tu yang suka beli The Body Shop shower gel, aku refill selalu dalam bekas-bekas ni..

IMG_9051
Face Mask.. Ramai yang pakai, baru kutahu.. So aku pun belilah 1 untuk try sendiri.. Terkejut anak aku tengok muka mama dia hitam legam.. haha..

My hubby pun beli wet tissue untuk mop lantai.. Berguna sangat, senang mop untuk area-area yang kotor.. Lepas mop, buang aje tissue tu… Kalau kat luar, tissue tu, tak dapat RM5 kot..

Overall, Daiso ni kira tempat wajib masuk kalau ke mana-mana.. And good to know yang Daiso dah bukak kat Mid Valley.. Our favourite place… hihi..

4 comments:

edrina said...

Dekat Jusco Taman Equine pun ada Daiso. Akak selalu gi situ sbb opis kat cyber :)

Unknown said...

Daiso memang best! Daiso kat Queensbay besarrrr giler kan? Heaven masuk situ.
Btw, yang mask tu ok ke? Tak penah try plak kosmetik/skin care kat daiso tu.. Review plisss... Hehe

Fizah said...

woot woot..kita pung peminat daiso =D

Unknown said...

Good place to buy items for Swaps..Amazing