Friday, September 7, 2012

Melekap & Janji Ditepati..

Melekap:

Haikal is so clingy these days.. Asyik nak berkepit dengan aku.. Macam anak yang masih menyusu badan.. hehe.. Nak bangun pergi toilet pun tak boleh.. Apatah lagi nak solat.. Siap mintak izin dulu “Mama solat dulu, ye?”.. Bila dia tak bagi tu, tunggulah sekejap teman dia, pastu tanya balik soalan yang sama.. Biasanya memang aku terpaksa melarikan diri masuk bilik, kunci pintu.. Memang melalak-melalaklah anakku itu kat luar bilik.. huhu..

Janji Ditepati:

Pagi semalam, Haikal bangun awal.. 6.15am in the morning.. Time tu aku baru je siap iron baju, kemas baju-baju dan masukkan susu untuk bawak ke babysitter.. Tapi, aku tak mandi dan solat lagi! huhu.. Bila beritahu aku nak mandi, dia tak bagi.. Ah sudah! Ada pulak budak melalak pagi-pagi buta ni nanti.. Secara psikologi, aku pujuk.. Aku cakap, “nanti mama belikan toys..” Dia pun senyum, cakap “Train”… Actually dah beberapa kali dah mintak train.. Aku cakap “okay nanti mama belikan train.. “ Terus Haikal okay, aku mandi, solat semua sampai siap.. Aman damai pagiku.. hihi..

Sebagai menepati janji, this is for you, son :)

IMG_3352
Choo-choo…

Happy Weekend Red heart

3 comments:

MamaAliya said...

my aliya pun sama.mcm anak kangaroo dan clingy juga.kalau tgh mandi tu bergegar pintu bilik air diketuknya ;-)

Unknown said...

Liam dah lupa sbb dah lama tak jln tpt mainan. aku avoid masuk or lalu. hahaha

sayahappyslalu said...

MamaAliya,
tak selesa nak mandi! koboi sangat. haha.

Kiena,
aku pun selalu elak bawak dia pergi toys dept.. tapi, sometimes dia ingat dan tercari2.. hihi