Wednesday, August 27, 2008

Cintamu...

"Bercahaya hidupku dalam taman cinta
Sehingga segalanya seperti pelangi

Kau sambutlah rinduku jangan lepas lagi
Kupasti setia seteguh kasihmu buatku"

Entah kenapa aku suka betul dengar lagu Siti yang ni (Banyak lagi lagu dia yang aku suka,sebenarnya).. Especially, part chorus.. I heard this song over and over again since yesterday... tak tau dah berapa kali ulang.. ada 100 kali kot.. Selalunya macam ni lah.. dengar berulang2, sampai satu tahap dah tak nak dengar lagi.. Sambil buat keje, sambil menyanyi.. baru feeling sikit.. hehe..

Bercakap tentang feeling ni, teringat aku masa belajar dulu.. ada je lagu2 yang aku kaitkan dgn seseorang orang2 yang aku kenal.. Lagu Ratu, Dayangku Intan, Camelia, Hopelessly Devoted To You by Greese etc.. macam2 la, tapi, semuanya yang jiwang2 and very the feeling2.. haha.. Kalau dengar lagu-lagu tu, mulalah imaginasi pun melayang2 entah ke mana... Sekarang, dah jarang dah dengar lagu2 nostalgia tu.. dengar lagu lain pulak; lagu kat atas ni..

In fact, certain lagu macam ada story behind it.. Dengar lagu Sheila Abdul, teringat Ely.. Bile tengok Dyan, boleh pulak aku nyanyi lagu Makhluk Tuhan Paling Seksi kat dia.. Mana tak seksanya seksinya, pegi isi petrol kat Shell dengan pakai baju kelawar.. haha..

Bestkan, bila dengar lagu sambil hayati lirik dia, rasa macam menusuk kalbu gitu.. tak tau la orang lain, tapi, aku rasa macam tu.. mungkin aku yang terlebih emosi.. hehe. Jadi, lagu2 yang orang skrg ni tergila2, mmg lah bukan taste aku.. boleh dengar tapi not really addicted to it.. old-fashioned kan? hehe..

Selalu bayangkan bestnya kalau ada orang bagi lagu kat aku.. tentu aku dengar lagu tu slalu sambil fahamkan apa maksud dia nak cakap di sebalik lagu yang dia bagi.. perasan betul.. kuikuikui..

**Thanks ely sbb forward lagu ni kat aku.. Sejak LimeWire diharamkan takde in my laptop , mmg aku dah tak lagi download2 lagu..

1 comment:

eliyana said...

Emy, semenjak cinta lalu gue tk kesampaian...dh lame aku tk dgr lagu sheila abdul tu...hahaha...