Friday, April 4, 2008

Last check

Pejam celik, pejam celik, dah sampai dah hari yg ditunggu. For sure la, I am very2 excited.. hehe.. Mesti susah nak tido malam ni.. sbb takut tak terbangun pagi nnti. Nida dah remind mak dia tolong kejut. So, aku dah cakap siang2 kat Nida suruh call aku pagi2 tu. InsyaAllah, tak de problem aku nak bangun, sbb aku senang je nak bgn kalau dengar bunyi jam ke, telefon ke.. slalu, yg terlajak pagi2 sbb aku off alarm, then, sambung tido balik.. sedar2 hari dah siang.. hehe.. nasib la tempat keje dekat je.. sempat lagi aku datang awal dari bos aku.. ;)

Preparation dah ok dah.. Smlm, just gi beli barang makanan je.. Maggi, prune, mister potato and cheezel.. Aku dah masuk sket2 dah barang2 dalam beg, tapi, malam ni nak sort out la mana2 baju yg tak pakai.. Rasa cam banyak la pulak. Ni tadi kak izan bagi checklist.. Siap checklist bagai.. hehe.. biasalah, org muda2 cam kitorang ni, byk ingat benda lain.. so, slalu lupa benda penting2 ni.. haha..

Our checklist:
On my part, aku dah confirmkan transportation.. esok, org tu akan jemput kat airport.. Accommodation hari pertama pun, aku dah booked.. yg utk hari seterusnya, aku dah mintak tolong org yg uruskan transport tu book kan.. rasanya tak ada masalah sbb dia pun takde inform aku apa2 in his last email yesterday.. so, I assume everything is allright lah..

Itirenary trip kitorang ni sbnrnya diambil masa MATTA fair last year.. dapat dari one of the travel agent.. so, kitorang ikut je la activity2 dia.. xpayah la pegi dgn pakej.. leh jimat sket kot.. nnti balik, baru boleh tau jimat ke x.. hehe... then, aku tanya2 la travel agent kat surabaya ni.. diorang bg suggestion, mana tempat yg patut pegi dulu, masa yg sesuai utk pegi.. tulah, masa hari yg pertama tu, dia suggest, once sampai airport, gi la lawat safari park then, straight away pegi hotel kat Mount Bromo tu.. sampai sana still siang lagi, then, boleh tgk matahari terbenam.. I like ;-) Ni first time pegi tak guna pakej (Bukittinggi xkira sbb tu kampung orang.. hehe), boleh jadi guideline for the next trip.. ada lagi ke?? SURE ada.. tapi, tempat lain la pulak.. hehe ;)

Till then, Happy Holidays to me.. hehe..

1 comment:

Mandiri Holidays said...

Hello,
kalau mahu melawat kat bandung - jakarta atau Bukittinggi - padang, sila hubungi :
PT., MUHIBBAH MULIA WISATA Tour & Travel

JL. Urip Sunoharjo No,.3 Bukittinggi - Sumatera Barat
Telp. + 62752 32999
E mail/YM : muhibbahbkt@yahoo.com
Mobile ; +6281363408670