Sunday, January 17, 2010

Raja Lawak Yang Tak Lawak…

Tengok tak rancangan Raja Lawak Musim Ke-4 ni? Aku bukan peminat Raja Lawak.. Tengok sekadar mengisi malam Ahad yang takde citer best kat TV..

Actually, last night ialah first time aku tengok Raja Lawak ni.. Excited jugak sebab juri2 yang bagi komen terdiri dari pelakon-pelakon komedi yang best and kelakar; Bob Lokman, Din Beramboi dan Afdlin Shauki.. Tertunggu2 apa komen dari diorang..

Berdasarkan dari persembahan peserta-peserta, aku tengok memang lawak hampeh sangat2.. aku tak dapat tangkap di mana lawak yang diorang buat.. Kebanyakannya lebih kepada lawak bodoh.. Susah nak buat aku ketawa.. Jadi, bila penonton di studio ketawa, aku tak paham kenapa diorang ketawa.. huhu.. Lawak2 macam tangkap muat sekadar untuk memenuhkan masa 2 minit setengah yang diberi.. Tapi, takde pengisian.. Kalau macam ni lah persembahan diorang sampai final, aku rasa standard nya belum sampai.. Bukan bagi aku ketawa, tapi, sakit hati lagi ada.. haha.. Komen2 yang diberi oleh juri lagi lawak dari lawak yang dibuat oleh peserta.. Berdekah2 aku ketawa tengok Afdlin Shauki yang curah air mineral kat kepala sendiri sebab sangat kecewa dengan persembahan perserta.. Sampai macam tu skali? huhu...

Apapun, I like the last performance by Alex very much.. Yang itu, memang buat aku ketawa bagai nak rak.. Something yang tak pernah difikirkan.. Lawak tentang pengemis yang “masyuk”.. Siap ada project juta2 dengan Tan Sri.. haha.. Nasib ada dia.. Kalau tak, episod malam semalam ialah episod yang senang dilupakan.. Maybe dia akan jadi Raja Lawak musim ni, mengikut jejak Nabil, who knows.. Undian SMS yang menentukan semuanya..

Note: I kinda agree yang pengemis/peminta sedekah di Malaysia ni memang “masyuk”.. Agaknya, lagi mewah dari kita2 yang makan gaji ni… huhu..

4 comments:

tinakhamis said...

mmm...aku sokong...aku pon nyampah tgk lawak diorg...tak bleh lawan laa lawak2 dari pelawak otai dulu2..rileks jee buat lawak...ni buat lawak pon sampai tak paham..baik juri yg kritik tu lagi lawak pada diorg nih..ampeh...aku tak suka tgk..baik tgk katun lagi best...

Zuwairi said...

hahahaahahaha;)


memang xlawak;)

Syaiful Azhar said...

hakhak..
baru nak buat entri sal nih.
dah ade org wat..hakhak..
takpe by da way mmg tak lawak pon.
alex ok tp tak brapa minat die nih jerit2 bagai.
vote 4 kechik..hakhak..

sayahappyslalu said...

cik Kart,
ye, dengar juri punya komen lagi terbahak2 dengar..

xyncaholic,
tak tahu lah Alex tu ok ke tak.. based on performance malam tu, lawak dia best..