Bengkek je hati bila lalu kat lorong SmartTAG tol UPM, dah nak sampai dekat palang dia, lepas tu kat LED display tu tulis “Kad Tidak Sah”.. Bukan sekali, masuk hari ni dah 2 kali.. Semalam pun kena jugak.. Cit, aku baru aje tukar bateri baru… Takkan tak boleh detect, kot? Terpaksa undur ke belakang sikit sampai display tu tunjukkan baki Touch N Go aku.. Daripada orang nak cepat, terus lambat jadinya.. Aku bangun lambat hari ni, memanglah bengkek habis… huhu..
Sometimes aku perhati bila banyak kereta, lorong Touch N Go yang biasa tu, lagi laju.. SmartTAG lane, ada aje problemnya.. Apa diorang ni takde preventive maintenance ke? Ni aku nak complain ni.. Sensor tu biarlah sensitive sikit.. Kite bila guna lorong SmartTAG, kalau boleh nak jalan smooth aje.. Tak payah berhenti.. Ini tidak, kena slow2 masuk lorong, tunggu sampai sensor detect dan palang naik, baru boleh jalan.. Siap kena brake berhenti kat lane tu.. Kadang2 kena problem macam aku ni lah, “Kad Tidak Sah”.. Kad tidak sah, kepala hangguk hang.. Apa selama ni aku pakai, tak sah ke?
Oh wahai pihak tol PLUS atau mana2 tol lah, tolonglah amik perhatian sikit.. Bukan sekadar amik duit customer aje.. Service pun kena mantap jugak.. Dahlah kitorang bayar tol mahal! Lagi mahal dari petrol, tau!
sabar2...teknologi pon ade kelemahan dan kekurangan...kdg2 ada teknologi hebat2 pon tapi tak semua dapat memudahkan hidup kita....=)
ReplyDeletesetuju2.. kena perbaiki service itu!
ReplyDeleteselalu time balik, line smart tag mesti panjang... antara sebabnya, mesin rosak, kad takde baki.. dah tak pasal2 kete2 lain pon kene undur nak bagi kete depan keluar..
ReplyDeletesekarang ni memang lebih prefer touch n go je.. :)
malas nak bukak tingkap hulur tangan.. kadang2 jauh dari sensor dia.. karang dekat2 takut bergesel pulak.. emy dahlah pemandu cekap! haha
ReplyDelete