Monday, June 7, 2010

Ambil Kesempatan Selagi Boleh..

Bila dah ada baby, 24 jam rasa tak cukup.. Lepas balik kerja, kena sambung keje-keje lain.. Non-stop, itu pun masih tak sempat settle semua.. Especially, benda paling lemah, lipat baju.. hihi.. Penat memang penat, sampaikan kat ofis pun boleh tertidur2 depan PC, time meeting.. Luckily, aku carpool dengan kawan.. So, bila bergilir2 ni, senang sikit.. My concept now, taking chances whenever I can.. Dia drive, aku tidur.. Mula-mula, chit chat sekejap.. Bila dah senyap tu, maknanya aku tengah tidurlah tu.. Tau-tau dah sampai depan ofis.. And he said “xxxx, Dah sampai”.. Hihi, malu aku.. Bukak mata, cepat2 angkut beg semua, keluar dari kereta..

Kat rumah pulak, kalau susukan baby sambil bersandar pun jadi.. Tidur la, apa lagi.. Ini kalau dah penat sangat la.. hehe.. Kalau menyusu sambil baring, memang lagi senang nak lelap.. Tau-tau dah tengah malam.. Tak ada aku nak bangun balik, terus tidurlah sampai pagi.. Anak bujang aku tu pun dah susah nak tidur sekarang.. Nak “bergayut” pulak time tidur.. :P Bila lagi time boleh tidur ye? Memang kena amik peluang ni.. hihi.. Jangan tengah memasak tertidur, sudah! Abis hangus ikan aku..

Note: Teringat zaman skolah dulu.. Memang takde malu langsung, maklumlah sekolah perempuan semua.. Cikgu aje ada lelaki.. Boleh dikatakan aku tidur aje setiap kali dalam kelas.. huhu.. Tunggu turn mandi kat hostel pun boleh tidur.. hihihi..

4 comments:

anne said...

biasa dah tidur dalam class.cikgu ajar pun boleh tidur.time master ni pun dok menahan mengantuk jek...menguap je kejanya.huhu.tak larat kot class direct 3 jam.huhuhu

sayahappyslalu said...

tak larat bukan sebab facebooking malam2? hihi...

anne said...

eh xpe facebooking malam2 coz bukan class pagi...hehehe

sayahappyslalu said...

iyelah tu... akak pun facebook malam2 juga.. sebab kat ofis xboleh bukak.. hihi